האם צריך להטעין רכב היברידי

תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

רכבים היברידים כובשים עכשיו את שוק הרכבים. ניתן לראות אותם יותר ויותר על הכבישים אצל כל יצרניות הרכב המובילות. אין זה מקרה, עלויות התפעול שלהם וכמות שימוש בדלק מזהם. את מקומו של מנוע הבנזין תופס אט אט מנע החשמל שיש להטעין אותו, ובמקרים רבים ברכבים היברידים הוא מטעין את עצמו כאשר לחלק מן הדגמים יש אפשרות לטעינה ביתית.

מהו רכב היברידי ? 

בשנים האחרונות עולם הרכב עובר מהפכה, מהגדולה שתולדותיו. את מנועי הבנזין והסולר הוותיקים מחליפים עכשיו מנועים חכמים יותר ונקיים יותר העושים שימוש בחשמל. ישנם רכבים הפועלים על חשמל באופן מוחלט, ואלו ישנם רכבים היברידים המבצעים שילוב מעולה בין מנועי בנזין מתקדמים ובין סוללות חשמל נטענות במקביל. הרכבים ההיברידים מחולקים לשלוש קבוצות עיקריות : 

  • רכבים היברידים רגילים –  אלו סוגי המכוניות הפופולאריות ביותר כיום בקטגוריה. המכוניות הללו פועלות על שתי מערכות נפרדות היודעות לתקשר ביניהן. בעוד המנוע החשמלי יודע להיכנס לפעולה בנסיעות שיוט או בעת עמידה בעומסי תנועה מכוניות אלו אינן זקוקות לטעינה, אלא הן מטעינות את עצמן היות שמנוע הבנזין מניע אותן.
  • רכב היברידי נטען – ברכבים אלו ישנה מערכת הנעה חשמלית חזקה יותר המאפשרת נסיעה של עשרות קילומטרים על בסיס המנוע החשמלי ואף להגיע למהירויות נסיעה משמעותיות. רכבים אלו נטענים על ידי כבל הטענה ביתי המחבר למערכת החשמל של הבית. בנסיעה רגועה ושלווה של עד 70 ק"מ ביום, אפשר להימנע משימוש בבנזין.
  • מערכות מתקדמות –  ישנן מערכות הנעה ברכבים כיום המאפשרת לרכב להתנהל למשך זמן רב יותר ללא צורך בהפעלת מנוע הבנזין. המערכת יעילה מאד בעיקר בפקקים ועומסים ומצליחה להוריד באופן משמעותי את הפעלת מנוע הבנזין היקר והמזהם יותר.

איך מטעינים רכב היברידי

הרעיון המנחה של רכבים היברידים נעוץ בעובדה שהרכבים הללו אמורים להטעין את עצמם במהלך הנסיעה ולא נזקק צורך על מנת להטעין אותם. מי שמכיר רכבים חשמליים, וודאי יופתע לגלות שרכבים היברידים מגיעים ללא כבלים לטעינה חשמלית. הטעינה מתבצעת כאמור במהלך הנסיעה על ידי תהליך הנקרא אחזור אנרגיה. התשובה לשאלה איך מטעינים רכב היברידי, היא לא מטעינים, הוא מטעין את עצמו במהלך נסיעות.

היתרונות של רכבים היברידים אל מול רכבי בנזין רגילים

העולם הופך בשנים האחרונות לכזה שמבין את היתרונות הגלומים במעבר לשימוש גובר במנועי חשמל על פני מנועי הבנזין. יש לכך מגוון רחב של סיבות : 

  • איכות האוויר – העולם מדבר שנים על הצורך בהפחתת השימוש בדלקים, הרכב החשמלי עושה זאת הלכה למעשה. יש כאן הוכחה ברורה להפחתה משמעותית בזיהום האוויר.
  • חיסכון – עלות ייצור החשמל והטעינה שלו, או חוסר הצורך בטעינה במקרים מסוימים הוא חיסכון משמעותי בעלויות. 
  • שיפור ביצועים –במקרים רבים ועל פי המערכות השונות בכל רכב למנוע החשמל ביצועי המנוע החשמלי עדיף על פני מנוע הבנזין. 
  • עלות אחזקה מופחתת –  העובדה שהצורך בתדלוק הולכת ופוחתת היא למעשה מבטאת באופן מידי את הפחתת הצורך בשימוש בבנזין ובתדלוק הרכבים באופן שוטף ובכך צמצום משמעותי של בלאי הרכב על כל האספקטים.  

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: