איך עובד רכב חשמלי? ואיך עובד מזגן ברכב חשמלי? כל התשובות כאן

לא ברור לך איך עובד רכב חשמלי? יש לך חשש שהמזגן יגמור את הסוללה? כדאי לך לקרוא את זה
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

עולם הרכב משתנה מול העיניים שלנו, ואנו נמצאים במהלכה של מהפכה של ממש. את מנוע הבעירה הפנימית מחליפים מנועים חשמליים יעילים יותר.

השינוי הגדול הזה מביא עמו גם המון סימני שאלה, ואחת השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב היא איך עובד רכב חשמלי, בניגוד לרכב עם מנוע בעירה פנימית שמונע על דלק.

התשובה הזאת מעט מורכבת, מהסיבה הפשוטה שישנם כמה סוגים של רכבים חשמליים. ישנם רכבים חשמליים 100%, וישנם רכבים היברידיים, שמשלבים מנוע חשמלי יחד עם מנוע בעירה פנימית.

איך עובד רכב חשמלי 100%?

רכב חשמלי מונע על ידי מנוע חשמלי, שמקבל האנרגיה שלו מסוללות ומצברים שמותקנים ברכב. הסוללות הנפוצות מורכבות מהמוני סוללות קטנות שמחוברות זו לזו.

העובדה שסוללה של רכב חשמלי מורכבת מהמון סוללות קטנות, מאפשרת להחליף את אחת הסוללות הקטנות במידה והיא מאבדת מהיעילות שלה, בלי הצורך להחליף את כל הסוללה הגדולה.

העובדה הזאת יכולה לחסוך עשרות אלפי שקלים בתחזוקת הרכב.

כדי לטעון את סוללת הרכב, יש צורך בחיבורה לעמדת טעינה. ניתן להשוות את המכונית לפלאפונים שלנו, שזקוקים להטענה מדי פעם בעזרת המטענים שלהם. כך גם המכוניות החשמליות החדשות.

יחד עם זאת, הרכבים החשמליים נעזרים בטכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות "טעינה רגנרטיבית". למעשה, בכל פעם שהרכב מאט או בולם – הוא יודע לנצל את האנרגיה הזאת על מנת לטעון את הסוללה מחדש על מנת להאריך את טווח הנסיעה.

איך עובד רכב חשמלי היברידי?

רכב היברידי הוא רכב שמשלב מנוע בעירה פנימית לצד מנוע חשמלי. ישנם סוגים שונים של רכבים חשמליים היברידיים, והם נבדלים זה מזה בשימוש של המנוע החשמלי.

רכבי Mild-Hybrid

ברכבים אלה, המנוע החשמלי אינו מניע את הרכב, אלא משמש כסיוע למנוע הבעירה הפנימית במהלך התנעת הרכב ולהפעלת מערכות החשמל השונות ברכב.

ישנם רכבים שהמנוע החשמלי מסייע למנוע העיקרי גם בהאצה של הרכב ובנסיעות שדורשות מאמץ רב מהמנוע.

רכבי Full-Hybrid

ברכבים האלה, המנוע החשמלי משמעותי יותר, והוא משמש להנעת הרכב במתווים מסוימים. בדרך כלל מדובר על שימוש במנוע החשמלי בעת נסיעה איטית יחסית, כמו בתוך העיר.

בנסיעה מהירה ומאומצת יותר, מנוע הבעירה הפנימית נכנס לפעולה והופך למנוע העיקרי.

איך עובד מזגן ברכב חשמלי?

במכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית, מזגן הרכב ניצל את תנועת המנוע כדי להפיק קור. אבל איך עובד מזגן ברכב חשמלי, והאם הוא לא גומר את הסוללה במהירות?

למעשה, המזגן ברכב החשמלי משתמש גם הוא בסוללה שמספקת חשמל לכל מערכות הרכב. הקומפרסור של המזגן דוחס את האוויר אל מערכת הקירור של הרכב, ומשם אל תא הנוסעים.

יחד עם זאת, בחימום המצב קצת מסובך יותר. במכוניות שמונעות בדלק, המנוע יוצר חום רב ומערכות החימום מנצלות את החום הזה כדי לחמם את תא הנוסעים.

מנוע של מכוניות חשמליות אינו מייצר חום כמו הרכבים הישנים בעלי מנוע הבעירה הפנימית. לכן, ישנה מערכת חימום נפרדת, שנועדה לחמם את האוויר שעובר במערכת המיזוג.

האם שימוש במזגן מקצר את טווח הנסיעה?

שימוש במזגן בעת נסיעה ברכב חשמלי צפויה לקצר את טווח הנסיעה, משום שהמזגן מנצל את הסוללה שמניעה את הרכב עצמו.

יחד עם זאת, המערכות שמותקנות ברכבים החשמליים יודעות לחשב את קיצור הטווח שמגיע בעקבות השימוש במזגן ברכב, ומציגות את המידע בצורה שקופה לנהגים כדי שיוכלו להיערך לכך ולא יופתעו במהלך הנסיעה.

נהגים רבים ציינו כי אמנם לשימוש במזגן ברכב חשמלי יש השפעה על טווח הנסיעה, אך ברוב המקרים מדובר על השפעה זניחה ואין צורך לחשוש ממנה.

אנחנו מאמינים שעכשיו יותר ברור לך איך עובד רכב חשמלי, ואיך עובד מזגן ברכב חשמלי. בשורה התחתונה, מדובר בטכנולוגיה משוכללת ומורכבת שנועדה להפוך את החיים של כולנו לנעימים יותר, שקטים יותר וזורמים יותר.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: