התקנת עמדת טעינה בבית משותף: כל מה שצריך לדעת

רוצה להתקדם למכונית חשמלית אבל לא יודע מה החוק אומר על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף? כאן תמצא את כל התשובות כדי שתוכל להתקדם לחשמל
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

התקנת עמדת טעינה בבית משותף היא אופרציה חדשה שהולכת ונכנסת לחיינו, יחד עם הפופולריות ההולכת וגוברת של מכוניות חשמליות.

מיום ליום, יותר נהגים בוחרים להחליף את רכביהם במכוניות חשמליות. הרכבים האלה מתקדמים יותר, שקטים יותר, פחות מזהמים ובאופן כללי – נעימים יותר לנהיגה.

הבעיה עם מכוניות כאלה היא שלא כל אחד יכול להטעין אותן בקלות. בעלי מכוניות חשמליות שגרים בבתים פרטיים צמודי קרקע יכולים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בקלות.

אבל מה יעשה נהג שגר בבית משותף, עם עוד דיירים רבים?

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

הפיתרון לבעיה הזאת טמון כמובן בתשתית. כדי ליהנות מכל היתרונות של מכונית חשמלית בלי הטרחה של נסיעה לעמדות טעינה שיתופיות מרוחקות, יש לפעול להתקנת עמדת טעינה בבית משותף.

זה אחד השירותים שאנחנו ב-ElectroPark מעניקים, וכך אנחנו מאפשרים לקהילות שלמות – בנייני מגורים של עשרות ומאות דיירים – להתקדם לעתיד נקי ושקט יותר, ופחות מזהם.

המון פעמים אנחנו מקבלים פניות מדיירים שמעוניינים להתניע מהלך כזה של התקנת תשתיות מתאימות לעמדות טעינה לרכבים חשמליים בחניית הבניין.

במקרים רבים, הם נתקלים בחששות ובהתנגדויות של שכנים שלא נחשפו ליתרונות הרבים של רכבים חשמליים, ולא מתמצאים בעולם הזה של כלי הרכב החדשים.

התגובות של אותם שכנים מתרכזות בדרך כלל סביב ענייני עלויות, אסתטיקה ובריאות. הם חוששים שהתקנת עמדת טעינה בבית משותף תכער את החניה, תפגע בערך הדירות או שטעינת הרכב תנפח את חשבון החשמל של הבניין.

מה אומר החוק על עמדות טעינה לרכב חשמלי בבניין מגורים?

נכון לכתיבת שורות אלה, מדינת ישראל לא חוקקה חוק שמתייחס ספציפית לעניין התקנת עמדת טעינה בבית משותף. לכן, מבחינה משפטית, יש להתייחס לחוק המקרקעין.

החוק היבש מתיר להשתמש ברכוש המשותף "שימוש רגיל באורח סביר", בצורה שתאפשר לשאר הדיירים בבניין ליהנות מהרכוש המשותף בצורה דומה.

על פי החוק, שימוש חריג ברכוש המשותף דורש הסכמה מראש של כל הדיירים בבניין. במקרים רבים, לבניינים משותפים יש תקנון, ולעתים יש בו התייחסות להתקנה של תשתיות שונות.

כמו כן, ניתן לקבל את הסכמת כל בעלי הדירות על-מנת לבצע שינויים בתקנון הבית המשותף, כדי שייתן מענה להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף.

אפשר גם לשנות את תקנון הבניין כדי שיאפשר להתקין מטען למכונית חשמלית אחת או יותר לאחר אישור של רוב בעלי הדירות או רוב רגיל של אסיפה כללית. ניתן גם לקבוע כי יש צורך באישור של ועד הבניין בלבד.

בעבר, ניתן היה לחשוב שהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף היא פגיעה ברכוש המשותף. יחד עם זאת, לאחרונה ניתנו פסיקות משפטיות שהופכות את התפיסה הזאת.

למעשה, הפסיקות האלה קבעו כי התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, שכוללת העברת תשתית חשמל אל החניה נכללת בהגדרה של "שימוש סביר".

במקביל, גם משרד האנרגיה נתן את דעתו על הנושא ופרסם נוהל להתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים.

נצלו את ההזדמנות לשדרוג הבניין

דיירים רבים מבינים לאן הרוח נושבת ויודעים שעתיד התחבורה בישראל הוא ברכבים חשמליים. לכן, במקום לדאוג רק לעצמם, הם פועלים כדי להציב תשתיות לעמדות הטענה עבור כל הדיירים.

ככה גם השכנים שלהם יוכלו להתקדם למכוניות חשמליות במהירות, וליהנות מההתפתחות הטכנולוגית השווה ביותר בתחום הרכב בשנים האחרונות.

אנחנו ב-ElectroPark מתמחים בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, ופועלים גם להתקנה של תשתיות רחבות, שכוללות עמדות רבות לשימושם של כל הדיירים בבניין.

למידע נוסף, לקבלת הצעת מחיר ולהתקנה של עמדת טעינה לרכבים חשמליים – צרו קשר

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: