התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

לפני שאתם קונים רכב חדש, חשוב לפעול להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי. מה צריך לדעת לפני? כמה זה עולה והאם צריך איש מקצוע בשביל זה? כל התשובות כאן
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

כל אחד שרואה לאן שוק הרכב מתקדם, מבין שככל הנראה הרכב הבא שלו יהיה חשמלי. אבל לפני שאתם רצים להשתדרג לרכב מתקדם יותר, כדאי לדעת כמה דברים על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי.

רכבים חשמליים זקוקים לחיבור לרשת החשמל, בניגוד למכוניות שצורכות דלק. מצד אחד, מדובר ביתרון כי רשת החשמל הארצית הרבה יותר נגישה (לכל אחד מאיתנו יש גישה לחשמל בבית), אך מצד שני – זמן הטעינה ארוך יותר מאשר תדלוק בתחנת דלק.

זו הסיבה שחשוב מאוד לפעול להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניה הביתית. ככה, הרכב יוכל להיטען ולקבל את האנרגיה הדרושה לו במהלך הלילה כשהוא בחניה. מהר מאוד תגלו איזה כיף זה שכבר לא צריך לנסוע לתחנת הדלק כדי למלא דלק.

יחד עם זאת, מי שלא יתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית שלו, ימצא את עצמו מבזבז זמן רב בחיפוש אחר עמדות טעינה ציבוריות. מכיוון שטעינה של רכב חשמלי אורכת הרבה יותר זמן מאשר תדלוק של רכב, אתם עלולים למצוא את עצמכם ממתינים בתור ארוך מאוד בעמדות הטעינה האלה.

כל מה שצריך לדעת על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

כדי ליהנות מכל היתרונות של רכב חשמלי (ויש הרבה כאלה), מומלץ מאוד לפעול להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניה הקבועה, בין אם מדובר על חניה פרטית ובין אם מדובר על חניון של בית משותף.

על פניו, עמדת טעינה לרכב חשמלי לא דורשת הרבה: חיבור לנקודת חשמל וזהו. אבל כשנכנסים יותר לעומק, מבינים שזה קצת יותר מורכב מזה.

ישנם ארבעה סוגים של מטענים לרכב חשמלי, לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות משלו. בפסקה הבאה נפרט את הסוגים השונים.

  • מטען בשיטת Mode 1: מדובר במטען הבסיסי ביותר למכוניות חשמליות. המטען הזה מתחבר בפשטות לכל שקע חשמלי ביתי רגיל ולא דורש שום התאמה מיוחד. רוב יצרני המכוניות החשמליות לא יאשרו שימוש במטען כזה, ובצדק. מדובר במטען איטי באופן יחסית, והחיבור הפשוט לרשת החשמל עלול לגרום לבעיות שונות כמו פגיעה ביכולת ההארקה החשובה.
  • מטען בשיטת Mode 2: מדובר במטען מתקדם יותר, שמאפשר חיבור לשקע ביתי רגיל או לחיבור חשמלי ייעודי ומתקדם יותר. המטען הזה מגיע עם מערכת בקרה פנימית שמשפרת את הבטיחות באמצעים שונים, כגון וידוא שיש הארקה מתאימה.
  • מטען בשיטת Mode 3: מערכות שפועלות בשיטה הזאת הן כבר מערכות מתקדמות יותר, שמאפשרות טעינה רגילה לרכבים פרטיים או טעינה מהירה לרכבים שמשמשים לתחבורה ציבורית. מטען כזה ידרוש התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בצורה מקצועית, ולא יתחבר לרשת החשמל באמצעות שקע חשמלי ביתי רגיל.
  • מטען בשיטת Mode 4: זוהי המערכת המתקדמת ביותר כיום, שכוללת טעינה מהירה ומערכות פנימיות לניטור ושיפור יכולת הטעינה של רכבים חשמליים.

כשמדובר על רכב חשמלי פרטי, מומלץ לפעול להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מסוג Mode 2 ו-3. הסיבה לכך היא שהשיטה הראשונה אינה בטיחותית מספיק, והשיטה הרביעית מתקדמת ויקרה מדי עבור הצרכים של מכונית פרטית.

כיום, בדגמים רבים של יצרניות רכב חשמליים, תוכלו להסתפק בעמדת טעינה מסוג Mode 2. על פניו, ניתן לפנות לחשמלאי "רגיל", כזה שאינו מתמחה בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, כדי שיבצע את החיבור הזה. מצד שני, במקרים רבים מומלץ לפנות למתקינים שמתמחים בעמדות טעינה כאלה, כדי למנוע מראש בעיות ושחיקה של הקווים המוליכים.

האם צריך מערכת תלת-פאזית להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

בקצרה, התשובה היא לא. אין חובה להיות עם מערכת חשמל תלת-פאזית בבית כדי להתקין עמדה להטענת רכב חשמלי.
יחד עם זאת, מומלץ מאוד שתהיה מערכת כזאת. חיבור מטען לרכב חשמלי למערכת תלת-פאזית יוכל לשפר את מהירות הטעינה. בנוסף, חיבור כזה יבטיח פחות עומס על המערכת, ויפחית את הסיכוי לעומס יתר ולקצרים.

כמה עולה התקנת עמדת טעינה למכונית חשמלית?

טווח המחירים של עמדת טעינה כזאת נע בין 2,000 ל-5,000 שקלים. יחד עם זאת, מחיר ההתקנה עשוי להשתנות מכמה סיבות, ובהן המרחק בין החניה לבין נקודת החשמל, שיפור האסטתיקה של נקודת הטעינה ושל הכבלים שמובילים אליה וסיבות נוספות.
נשמח לסייע ולתת הצעת מחיר מותאמת לחניה שלך. צרו עמנו קשר כאן באתר.

האם אפשר להתקין עמדת טעינה גם בחניון של בניין משותף?

בהחלט. אנחנו מתמחים בהתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף. התקנה כזאת דורשת מומחיות, מכיוון שעל נקודת החשמל לצאת מהמעגל של בעל הרכב, ולאו דווקא מהנקודה הקרובה לחניה, שככל הנראה מחוברת לרשת של הבניין עצמו.
התקנה כזאת דורשת פתרונות יצירתיים שמאפשרים חיבור לרשת החשמל הפרטית של בעלי הרכב החשמלי, תוך שמירה על היופי של הבניין ושל החניון. אנחנו הרי לא רוצים בעיות עם השכנים…
בנוסף, אנחנו מתמחים בשדרוג חניונים קיימים ובהתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים עבור כל השכנים. ככה גם הם יוכלו להתקדם לרכב חשמלי!

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: