כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי: המחירים וכל מה שחשוב לדעת

תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

העולם הולך ומתקדם, ותעשיית הרכב לא נותרת מאחור – יותר ויותר נהגים משדרגים את חווית הנהיגה ועוברים חשמלי. לפני ההחלטה להחליף את המכונית, כדאי לברר כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי.

הרי כדאי לדעת לפני שמזמינים התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר, זמינות לביצוע ההתקנה, הגבלות ועוד.

ישנם כמה גורמים שמשפיעים על מחיר עמדת טעינה כזאת, ולכן בלתי אפשרי לנקוב במספר מדויק. למרות זאת, אנחנו ב-ElectroPark מעוניינים לתת לך את כל המידע בצורה כמה שיותר נגישה. לכן, מיד ננקוב במחיר ממוצע, ולאחר מכן נפרט את הגורמים שעשויים להשפיע על מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי.

כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי – נתונים:

העלות הבסיסית של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר עומדת על כ-1,000 ש"ח. המחיר הזה מתאים במקרים שבהם רשת החשמל הביתית תקינה ובמצב טוב מבחינת תשתית ושהחניה לא מרוחקת יותר מ-3 מטרים מנקודת החשמל הרלוונטית הקרובה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי המחיר של עבודה כזאת עשוי להגיע גם לטווח של 3,000 עד 5,000 ש"ח להתקנה של עמדת טעינה אחת.

בנוסף, המחירים אינם כוללים את ציוד עמדת הטעינה עצמה. ברוב המקרים, אם לא בכולם, ניתן לרכוש את הציוד במעמד רכישת הרכב החשמלי.

מה כוללת התקנת עמדת טעינה?

ביצוע של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניה כוללת כמה פעולות בסיסיות, ובהן הוספה של מפסק מתאים בלוח החשמל, פריסה של כבל חשמל אל החניה והתקנה של שקע ייעודי ומפסק בטיחות שמותקנים בקופסא שמיועדת לכך.

ברוב המקרים, ובעיקר כאשר מדובר על התקנה של עמדת טעינה בבית פרטי, זמן העבודה לא צפוי להימשך יותר מכמה שעות.

הגורמים שעשויים להעלות את המחיר

כפי שציינו מקודם, המחירים הבסיסים מתאימים לחניות שנמצאות קרוב לנקודת החשמל הרלוונטית. במידה ומדובר על התקנת עמדת טעינה בבית משותף, סיכוי סביר שנקודת החשמל הקרובה לחניה אינה נקודת חשמל פרטית.

במקרה כזה, יהיה צורך למתוח קו חשמל ארוך יותר, כדי לחבר את עמדת הטעינה עם רשת החשמל הביתית.

הסיבה לכך ברורה: אף דייר לא יסכים לשלם עבור טעינה של רכב חשמלי של מישהו אחר. לכן יש צורך לחבר כל עמדת טעינה לרשת החשמל הביתית של בעלי החניה.

על כל מטר של מרחק בין החניה לבין נקודת החשמל הרלוונטית הקרובה, המחיר צפוי לעלות בעוד כ-100 עד 200 שקלים. גם כאן המחירים משתנים בשל כמה סיבות, ובהן הכבלים שנדרשים לשימוש וגם החיפוי שלהם.

ליצרני הרכבים החשמליים יש דרישות שונות לגבי עוצמת הזרם הדרושה לטעינה, ולכן הכבלים הדרושים להתקנת עמדת טעינה יהיו יקרים יותר.

בנוסף, יש צורך לשמור על אסתטיקה ועל בטיחות במהלך פריסת תשתית החשמל. בשל כך, ייתכן ויהיה צורך לחצוב מעט בקירות, או להתקין תעלות פלסטיק בפינות הקירות.

גורמים נוספים שמשפיעים על כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי

המרחק אינו הגורם היחידי שעלול להוביל לעליה במחיר ההתקנה. ישנם מקרים שבהם המתקינים של ElectroPark מגיעים למקום ההתקנה, ושם הם מגלים כי ארון החשמל עמוס ואין בו מקום לעוד מפסק.

במקרים כאלה, יש צורך להתקין ארון חשמל בנוסף לארון החשמל הקיים, ובו יהיה המפסק שמחובר על עמדת הטעינה.

בנוסף, לעתים יש צורך בעבודות מורכבות יותר כדי להעביר כבל חשמל מהמפסק שבארון החשמל ועד החניה. לעתים יש צורך לחצוב ברצפות – ברוב המקרים באבני אקרשטיין שנמצאות בחניה, אך לעתים גם בבניין עצמו.

עבודה כזאת דורשת איש מקצוע נוסף, שיפוצניק, ותביא לעלייה במחיר ההתקנה.

אנחנו מאמין שבמאמר הזה קיבלת את התשובה לשאלה כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי. נכון, ההבדלים בין ההתקנות השונות לא מאפשרות לנקוב במחיר אחיד.

כדאי לזכור שברוב המקרים, החיסכון הכספי שנוצר בזכות השימוש ברכב חשמלי צפוי לכסות את עלות ההתקנה של עמדת הטעינה בתוך שנה. ברוב המקרים, אגב, מדובר על זמן קצר אפילו יותר.

בנוסף לחיסכון הכספי, מהרגע שבו הרכב החשמלי שלך יוכל להיטען בחניה הפרטית, לא יהיה עוד צורך לבזבז זמן בפקקים בדרך לתחנת הדלק, וגם לא לבזבז את הזמן על התדלוק עצמו. הסוללה של הרכב תתמלא בזמן שכולם ישנים בבית, והמכונית בחניה.

כדי לקבל הצעת מחיר של המומחים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, כל מה שצריך לעשות זה להשאיר את הפרטים כאן בטופס, או להתקשר למספר הטלפון שבראש האתר.

המומחים של ElectroPark זמינים לענות לכל שאלה, בירור או בקשה.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: