מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי: 3 גורמים שמשפיעים על המחיר

השאלה אודות מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מסקרנת ישראלים רבים שרוצים להשתדרג לרכב חשמלי. במאמר הזה תקבלו את המחיר הממוצע ואת הגורמים שישפיעו עליו
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

המון ישראלים רוצים לשדרג את חווית הנהיגה ולהתקדם לרכב חשמלי, אך הם חוששים מהעלויות של התשתיות הדרושות לרכב כזה. לכן, במאמר הזה נתייחס לאחד הנושאים שמעניינים יותר את הנהגים: מה מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי.

אבל לפני הכל חשוב לנו לציין שלא תמצאו במאמר הזה מחיר מדויק. הסיבה לכך היא שיש גורמים משתנים שמשפיעים על עלות ההתקנה. לכן, הצהרה על מחיר מדויק ואחיד עלולה להוביל לציפיות לא ריאליות ולמפח נפש.

במקום זה, במאמר הזה נציין ונפרט את הגורמים שעשויים להשפיע על מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, כדי לתת לכל אחד ואחת את תמונת המצב המלאה ומידע מלא על התחום. יחד עם זאת, ניתן גם את המחיר הממוצע להתקנה כזאת, על פי הניסיון שצברנו עם השנים.

מהו מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

כפי שכבר ציינו קודם, אי אפשר לנקוב במחיר אחיד לכל סוגי ההתקנה בגלל גורמים כאלה ואחרים. אבל למי שמחפש נתון שיוכל להתייחס אליו, נומר רק שמחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי נע בממוצע בין 2,000 ל-5,000 שקלים.

כאמור, המחיר עשוי להשתנות בשל גורמים שונים שמשפיעים על עלות ההתקנה. כעת הגיע השלב להתייחס לגורמים האלה ולהסביר אותם אחד אחד.

הגורמים שמשפיעים על מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

המרחק מנקודת החשמל הרלוונטית

התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי דורשת, איך לא, חיבור לחשמל. כאשר מדובר על בית פרטי עם חניה צמודה לא צפויה בעיה לאתר נקודת חשמל קרובה.

יחד עם זאת, כאשר מדובר על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, העניין עלול להיות מעט יותר מסובך. הסיבה לכך היא שברוב המקרים, נקודת החשמל שקרובה לחניית הרכבים שייכת לרשת החשמל הציבורית של הבניין ולא לדירה של בעלי הרכב.

חיבור של עמדת טעינה לרשת החשמל הציבורית של הבית המשותף תגרור התנגדות רבה – ובצדק. אף דייר לא ירצה לממן את טעינת הסוללה ברכב חשמלי של מישהו אחר.

לכן, יש צורך לפרוס תשתית של כבלים חשמליים מנקודת החשמל הקרובה של הדירה הרלוונטית. המרחק של נקודת החשמל הזאת משפיע על עלות ההתקנה מכיוון שככל שנקודת החשמל רחוקה יותר, כך יש צורך בכבלים ארוכים יותר ובהתקנה מורכבת יותר.

סוג המטען ודרישות היצרן

יצרני הרכבים החשמליים, והדרישות השונות שהם מציבים למתקינים של עמדות טעינה, עשויות לגרום לשינוי בעלות ההתקנה.

בדרך כלל לרוב היצרנים יש דרישות דומות, אך ישנם מקרים שבהן עולה דרישה לציוד מיוחד, לכבלים חשמליים שמסוגלים לעמוד בעומס מסוים או בחיבורים שונים משאר השוק.

במקרה שבו יש דרישה מיוחדת מצד היצרן, מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי צפוי לעלות כדי שהמתקינים יוכלו לעמוד בדרישות השונות ולשמור על רמת רווח ראוי.

דרישות אסתטיות

התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי דורשת פריסה של כבלים חשמליים. ישנם בעלי רכבים שרואים בחניה כ"שטח תפעולי" שלא דורש שמירה על רמה אסתטית גבוהה.

לעומת זאת, יש מי שירצה לשמור על החניה שלו יפה, בלי עדויות נראות לעין של פריסת כבלים שונים. במקרים כאלה, יהיה על המתקינים להרים בלטות, לחצוב בקירות או למצוא פתרונות שונים על מנת לבצע את ההתקנה בצורה שתשמור על רמה אסתטית גבוהה.

כשמדובר בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי, הרבה פעמים הדרישה האסתטית קלה יותר. לעומת זאת, במקרים של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף – הדרישה לשמירה על התקנה אסתטית תהיה גבוהה הרבה יותר.

התקנה שלא נראית טוב עלולה לגרום להתנגדויות ולסכסוכים עם דיירים נוספים ולהעיב על יחסי השכנות בין דיירי הבית המשותף.

איך אדע כמה תעלה לי התקנת עמדת טעינה?

כדי לדעת מה יהיה מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי במקרה שלך, אנחנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר. המתקינים של ElectroPark ישמחו לתת לך הצעת מחיר שמותאמת לצרכים ולדרישות הספציפיות שלך.

יש לנו ניסיון רב בהתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים במגוון רחב של קונסטלציות: בבתים פרטיים, בבתים משותפים, בחניונים ומתחמי תעשיה, מסחר ועסקים.

כשמדובר על התקנה של עמדת טעינה לרכבים חשמליים, תמיד כדאי לפנות למקצוענים של ElectroPark, שנהנים מניסיון רב ומידע מקצועי רחב בכל הנוגע להיבטים השונים של התקנת עמדת טעינה.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: