מטען נייד לרכב חשמלי: האם זה יעיל ומה חשוב לדעת לפני שקונים?

מטען נייד לרכב חשמלי נשמע כמו פיתרון מצוין לטעינת הרכב בכל מקום, אך יש לו גם כמה חסרונות ברורים. כאן תמצאו את כל המידע החשוב
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

מטען נייד לרכב חשמלי נשמע כמו פיתרון אידיאלי לכל מי שמתנייד ברכב חשמלי, ולא תמיד יכול להטעין אותו בחניה הביתית. הרי ניתן לקחת את המטען הנייד לכל מקום, ולהשתמש בו בכל חניה.

רעיון מצוין, לא?

לפני שאתם רצים לקנות מטען נייד לרכב חשמלי, כדאי לכם לקרוא את המאמר הזה עד סופו. בשורה התחתונה, לא כל הנוצץ זהב, ולמטענים האלה יש חסרונות ברורים שכדאי לדעת.

היתרונות של מטען נייד לרכב חשמלי

כפי שכבר ציינו מקודם, אחד היתרונות של מטענים ניידים לרכבים חשמליים הוא הניידות שלהם. המטענים האלה אינם מחוברים לקיר כמו עמדת טעינה קבועה, וניתן לגלגל אותם, לשים בתא-המטען ולהשתמש בהם בעת הצורך.

בנוסף, יתרון נוסף הוא שאת רוב המטענים הניידים ניתן לחבר לשקע חשמל "רגיל" ולא לשקע כוח מיוחד.

היתרון הזה מאפשר להטעין את הרכב החשמלי גם במקומות ללא תשתית מסודרת ומותאמת לרכבים חשמליים.

החסרונות של כבל טעינה נייד לרכב חשמלי

לצד היתרונות שפירטנו כאן למעלה, ישנם כמה חסרונות שאסור להתעלם מהם בכל מה שנוגע לשימוש במטען נייד לרכב חשמלי.

החיסרון הראשון הוא מהירות הטעינה. מטענים ניידים בדרך כלל מאפשרים טעינה במהירות איטית יחסית, בגלל הנתונים הטכניים שלהם שאינם מגיעים לרמה הגבוהה של עמדות טעינה גדולות שמותקנות בחניה.

בנוסף, יש גם עניין בטיחותי משמעותי. החיבור של המטען הנייד לשקע רגיל ולא לשקע כוח מיוחד דורש להקפיד על הפסקת הטעינה מדי שעתיים.

מערכת החשמל, ובעיקר השקע, עלולים להתחמם יתר על המידה במקרה של טעינה רציפה ארוכה. החימום הזה עלול לגרום לקצרים, לשריפות ולסכנה של ממש.

לכן, אם אתם עושים שימוש במטען נייד לרכב חשמלי, הקפידו לנתק את המטען מהשקע מדי שעתיים להפסקה של כמה דקות, על מנת לצנן את תשתיות החשמל ולמנוע שריפות.

בשורה התחתונה, מטען נייד לרכב חשמלי הוא פיתרון מצויין למי שיוצא לחופשה ארוכה וחושש שלא תהיה עמדת טעינה במקום אליו הוא מגיע.

יחד עם זאת, מדובר בפיתרון מוגבל שדורש התייחסות שונה מאשר עמדות טעינה, ומחייב תשומת לב גבוהה יותר כדי למנוע סכנות.

במידה ואתם מעוניינים ברכישה של מטען נייד לרכב חשמלי, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, ונמצא את הפיתרון האידיאלי עבורכם.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: