עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי: כל מה שצריך לדעת כדי לטעון במהירות

עמדת טעינה לרכב חשמלי יכולה לטעון את רוב הסוללה בתוך כחצי שעה. האם כדאי לך להתקין עמדת טעינה כזאת? כל הפרטים במאמר הזה שיעשה לך סדר בראש
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי יכולה לחסוך לך המון זמן בעת טעינה הרכב, ולאפשר לך לנסוע יותר בלי דאגות.

מה ההבדל בין עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי לבין עמדת טעינה רגילה? האם צריך לעשות משהו מיוחד בעת ההתקנה כדי שאוכל לטעון את הרכב במהירות בחניה הביתית?

המאמר הזה יענה לך על כל השאלות על עמדת טעינה מהירה, ויעשה לך סדר בראש כדי לאפשר לך להגיע להחלטה מושכלת שמתאימה לאורח החיים שלך.

מה מיוחד בעמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי?

מן הסתם, המאפיין העיקרי של עמדת טעינה כזאת היא מהירות ההטענה. עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי נועדה להטעין את סוללת הרכב במהירות.

ברוב המקרים, מדובר על טעינה של כ-80 אחוזים מסוללת הרכב בתוך כחצי שעה. עמדה כזו מסוגלת לטעון את סוללת הרכב בהספק של 50kW ואף יותר. ישנן עמדות שמגיעות ל-350kW. ככל שההספק החשמלי ( kW ) גבוה יותר, כך יכולה עמדת הטעינה לטעון את הסוללה במהירות גבוהה יותר.

ברוב המקרים, עמדות כאלה מותקנות במתקנים ציבוריים ובכבישים ראשיים.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי מהירות הטעינה אינה תלויה רק בעמדה עצמה, אלא גם ברכב עצמו. ישנם רכבים (לרוב מדובר על רכבים מדגמים ישנים יותר) שאינם תומכים בעמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי.

לכן, אם עדיין לא רכשת רכב חשמלי, מומלץ לבדוק את הנתון הזה כדי לוודא שלרכב יש אפשרות להטעין את הסוללה במהירות.

האם יש לי צורך בעמדת טעינה מהירה?

אם לומר את האמת, ברוב המקרים התשובה תהיה בפשטות – לא. רוב בעלי הרכבים החשמליים שמתקינים עמדת טעינה בחנית הבית, טוענים את הרכב בלילה, בזמן שהם ישנים.

במצבים כאלה, יש מספיק זמן לטעינה רגילה.

יחד עם זאת, יש משתמשים שעושים נסיעות בתדירות גבוהה יותר. לצורך הדוגמא, ישנן משפחות שבהן הרכב החשמלי משמש גם לנסיעה לעבודה, גם לסידורים וגם לבילויים של בני הבית.

במקרה כזה, ייתכן כי תעדיפו להתקין עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בחניית הבית, כדי שאף אחד מהנהגים במשפחה לא ימצא את עצמו עם סוללה ריקה באמצע הנהיגה.

חיבורים תואמים לעמדה מהירה

לעמדות טעינה שונות יש חיבורים שונים. חשוב להכיר את החיבורים השונים על מנת לוודא שהרכב שלכם יכול לעשות שימוש בעמדות אלה.

עמדות הטעינה המהירות שפזורות ברחבי הארץ כוללות שני סוגים שונים של חיבורים: CCS2 ו – CHAdeMO. לכן, אם עדיין לא רכשת רכב חשמלי, מומלץ לבדוק שלרכב המועדף עליך יש חיבור מתאים.

אנחנו ב-ElectroPark מתמחים בהתקנה של כל סוגי עמדות הטעינה לרכבים חשמליים. לבירור עלויות ופרטים נוספים, אנחנו מזמינים אותך להשאיר את הפרטים שלך כאן באתר ונציגים שלנו יצרו איתך קשר בהקדם האפשרי.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: