האם אפשר להטעין רכב משקע ביתי?

רבים שואלים את עצמם האם אפשר להטעין רכב משקע ביתי. כאן תמצאו את כל התשובות, היתרונות, החסרונות והסכנות הכרוכות בזה
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

אחת השאלות הנפוצות לפני רכישת רכב חשמלי היא האם אפשר להטעין רכב משקע ביתי. יש כאלה שרוצים לדעת את זה כדי לחסוך לעצמם התקנה של עמדת טעינה בבית, ויש כאלה שרוצים לדעת אם הם יוכלו לנסוע עם הרכב לסופ"ש ולהטעין אותו בכל מקום.

בגדול, יש אפשרות להטעין רכב משקע ביתי רגיל, אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים בטעינה כזאת על פי טעינת רכב בעמדת טעינה. אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המאמר במלואו כדי להבין בדיוק מה היתרונות והחסרונות של טעינת רכב משקע רגיל, והאם יש בכך סיכונים.

האם אפשר להטעין רכב משקע ביתי?

כפי שכבר אמרנו, התשובה היא כן – אפשר להטעין רכב משקע ביתי. הרי בשורה התחתונה, החשמל הוא אותו חשמל. כדי לעשות זאת, יש להצטייד במטען נייד עם טכנולוגיית טעינה Mode 2, שמאפשר להתחבר לשקע ביתי רגיל, וכולל רכיב בקרה פנימי שנועד לפקח על תהליך הטעינה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שלמרות שעל פניו מדובר באותו חשמל, הרי שהזרם שמגיע לשקעים ביתיים רגילים הוא זרם חלש יחסית עבור טעינה של רכבים חשמליים, שנחשבים צרכני חשמל כבדים מאוד. המשמעות היא שהסוללה של הרכב תיטען, אבל התהליך ייקח הרבה יותר זמן מאשר טעינה בעמדת טעינה.

בנוסף, טעינת רכב בשקע ביתי צפויה להכביד על משק החשמל הביתי לאורך זמן. כפי שכבר אמרנו, רכב חשמלי הוא צרכן חשמל כבד. לכן, אם אתם טוענים רכב חשמלי באמצעות שקע ביתי רגיל, יכול להיות שלא תוכלו להפעיל מכשירים כבדים אחרים, כגון דוד חשמל.

האם זה בטוח להטעין רכב חשמלי משקע ביתי?

כפי שכבר ציינו, רכב חשמלי הוא צרכן חשמל כבד. לכן, רשות החשמל פרסמה הנחיות ולפיהן אסור לטעון רכב חשמלי משקע ביתי לאורך זמן, אלא יש חובה להפסיק את הטעינה מדי שעתיים. הסיבה לכך פשוטה: השקעים הביתיים שלנו לא נועדו לעומס כזה, וטעינה ממושכת עלולה לגרום למפגעי בטיחות, כגון שריפות.

לכן, לא כדאי לסמוך על האפשרות של טעינת רכב חשמלי משקע ביתי רגיל, אלא במקרי חירום שבו אין לכם אפשרות אחרת, וגם זה – רק לזמן קצר בלבד.

סיכום

בשורה התחתונה, התשובה לשאלה האם אפשר להטעין רכב משקע ביתי היא כן, אבל זה לא כזה פשוט. צריך מטען נייד שמותאם לרכבים חשמליים, וכולל בקר פנימי. כמו כן, כדאי להכיר את היתרונות ואת החסרונות של טעינה כזאת:

יתרונות:

  • ניתן להטעין בכל מקום.
  • לא צריך לסמוך על רק על עמדות טעינה מותקנות.

חסרונות:

  • טעינה איטית.
  • יש צורך לעשות הפסקות בטעינה בכל שעתיים.

סכנות:

  • טעינה ממושכת עלולה לגרום לסכנות בטיחותיות, ולכן אסור לטעון רכב חשמלי משקע ביתי למשך יותר משעתיים ברציפות.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: