כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית? הנתונים האלה יטריפו אותך

השאלה כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית מטרידה המון נהגים שרוצים לשדרג את חווית הנהיגה ולעבור לרכב חשמלי. במאמר הזה תמצאו את כל התשובות לשאלה הזאת
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

הרבה נהגים רוצים לשדרג את המכונית ואת חווית הרכיבה ולעבור לדור הבא של המכוניות, אבל הם שואלים את עצמם כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית.

אז דבר ראשון, נכתוב את זה כאן כדי שיהיה ברור: טעינת רכב חשמלי בבית הרבה יותר זולה מאשר תדלוק של מכונית רגילה – וזה לא היתרון היחיד, יש עוד הרבה.

אם אתם רוצים לדעת יותר לעומק כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית, המחירים משתנים בהתאם לסוג הרכב ולגורמים נוספים, אך באופן כללי אפשר לומר שטעינת רכב חשמלי בבית תעלה פחות מ-10 אגורות לקילומטר עבור רכב פרטי, ופחות מ-15 אגורות לקילומטר במקרים של רכבים גדולים.

כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית לעומת תדלוק?

כבר כתבנו למעלה את הנתונים הבסיסיים של טעינת רכב חשמלי – בין 10 ל-15 אגורות לקילומטר, תלוי בסוג הרכב. כעת נותר רק להשוות את המספרים האלה לעלויות של תדלוק רכבים דומים, שאינם חשמליים.

תדלוק רכב שמשתמש במנוע בערה פנימית בבנזין עומד על כחצי שקל לקילומטר עבור רכבים קטנים, וכ-60 אגורות לקילומטר לרכבים גדולים.

המשמעות היא שעלות תדלוק רכב קטן ומשפחתי עומד על פי חמישה לקילומטר, לעומת טעינה של רכב חשמלי. הפער בעלויות בין תדלוק לבין טעינה ברכבים גדולים יותר אמנם קצת נמוך יותר, אבל עדיין מדובר על פי ארבעה פחות או יותר.

לכן, גם אם אתה עדיין לא יודע בדיוק של אגורה לפה או לשם כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית, ברור שמדובר במחיר נמוך בהרבה מאשר שימוש בבנזין.

הדרך העדיפה לטעון רכב חשמלי

כשזה נוגע לטעינת רכב חשמלי, יש כמה אפשרויות. הנפוצות ביותר הן טעינת רכב חשמלי בבית או שימוש בעמדות טעינה ציבוריות.

טעינת רכב חשמלי בבית היא הדרך העדיפה והיעילה למלא את הסוללה של הרכב. יש לכך כמה יתרונות:

א. נוחות וחיסכון בזמן: התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית מאפשרת לטעון את הסוללה של המכונית בזמן שהיא בחניית הבית, ובזמן שכולם ישנים.

זה נוח יותר מהסיבה שלא צריך לנסוע לעמדת טעינה ציבורית, להיתקע בפקקים בדרך אליה ולבזבז זמן נוסף בהמתנה לטעינה מלאה של הסוללה.

ב. סוללה מלאה בכל בוקר: אף אחד לא אוהב לגלות בבוקר שהוא צריך להוסיף נסיעה מיותרת ללו"ז היומי שלו. טעינה של רכב חשמלי בבית מאפשרת ליהנות מסוללה טעונה ומרכב מוכן לנסיעה בכל בוקר, בלי דאגות.

שימוש בעמדות טעינה ציבוריות לא מעניקות את כל היתרונות האלה. לכן, שימוש בעמדות כאלה יעיל בעיקר לנסיעות ארוכות, כמו טיולים וחופשות.

כמה עולה להטעין רכב חשמלי בעמדת טעינה ציבורית?

אחרי שענינו על השאלה כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית, הגיע הזמן להתייחס לעלות הטעינה בעמדות ציבוריות.

עלות טעינה בעמדות ציבוריות גבוהה יותר מטעינה בעמדה פרטית בבית. כדי להבין את השוני בעלויות, חשוב להכיר את עלויות החשמל.

עלות קוט"ש לצרכן פרטי, כלומר מחיר החשמל לבתי מגורים, הוא כחצי שקל. בעמדות טעינה ציבוריות, המחיר גבוה יותר, ועומד על פי 1.5 לקוט"ש, לעומת העלות לצרכן הפרטי.

במידה ומדובר על עמדת טעינה ציבורית מהירה, המחיר יכול אפילו לזנק פי 4 מהמחיר של קוט"ש לצרכן פרטי. יחד עם זאת, כדאי לדעת שהעלויות עשויות להשתנות בין החברות השונות שמפעילות עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ, ומומלץ לבדוק את העלויות של כל חברה וחברה.

כמה עולה לטעון סוללה מלאה של רכב חשמלי?

עלות טעינה של רכב חשמלי מסוללה ריקה לחלוטין ועד שהיא מלאה לגמרי משתנה בין סוגי הרכבים. בדרך כלל, העלות לטעינה עד שהסוללה מלאה לחלוטין תעלה עד חמישים שקלים בלבד.

מכל הנתונים שעולים כאן, המשמעות ברורה. גם אם עדיין אין לך תשובה מדויקת לשאלה כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית, הרי שמכל הנתונים שהצגנו כאן, אין ספק שמדובר בחיסכון לא מבוטל לעומת טעינת רכב חשמלי בעמדת הטענה ציבורית.

כאשר משווים את עלות טעינת רכב חשמלי בבית לעומת עלות תדלוק רכב דומה שאינו חשמלי – החיסכון כבר הרבה יותר משמעותי, ואי אפשר להתעלם ממנו.

עבור רוב הנהגים, שעושים שימוש ממוצע ברכב, מדובר על חיסכון של יותר מ-5,000 ש"ח בשנה בהוצאות הדלק בלבד.

יש עוד נתונים כספיים שחשוב להתייחס אליהם כשמחשבים עלות מול תועלת במעבר לרכב חשמלי. עלות התחזוקה נמוכה משמעותית מהעלות של רכב דומה שמשתמש בבנזין. למעשה, הנתונים מדברים על עלות תחזוקה בגובה של קצת יותר מ-25% מזו של רכב שמונע בבנזין.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: