כמה זמן מחזיקה סוללה של טסלה?

האם הנתונים שמוסרת החברה בנוגע לסוללות שהיא מייצרת אכן אמינים ואפשר לסמוך עליהם? כל הפרטים כאן
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

אמנם קונצרן טסלה טוען כי סוללות רוב הדגמים של החברה מחזיקות כ-321,868 ק"מ (שזה כ-200,000 מייל), אבל בפועל, זהו נתון שמשתנה בהתאם לפקטורים רבים.

כמה שעות תחזיק הסוללה בין טעינה לטעינה? כמה זמן יעבור עד שנצטרך לתקן או להחליף סוללת טסלה? המשיכו לקרוא. 

בקונצרן טסלה טוענים כי הסוללות ברכבים של החברה מאבדות רק כ-10% מהכוח שלהן לאחר 200,000 מייל, שזה, כאמור, למעלה מ-300,000 ק"מ.

עוד טוענים בחברה, כי האיבוד המשמעותי מאנרגיית הסוללה מתרחש במהלך 160,000 הקילומטרים הראשונים שהרכב גומע.

כמו כן, חברת טסלה מוסרת נתונים מעניינים נוספים על הסוללות העתידיות של רכביה בשנים הקרובות. כדי שלא תצטרכו לברר בעתיד כמה עולה גרר, בואו נבין כמה זמן תחזיק לכם הסוללה, המשיכו בקריאה זריזה.

התכנונים העתידיים של ייצור סוללות טסלה

בחברת טסלה, כמו בחברות רכבים אחרות, מוסרים המון נתונים שונים לגבי רכבים, שלא בהכרח מתקיימים במלואם בפועל.

כך למשל, הקונצרן טוען כי ברכבים העתידיים שהוא עומד לייצר, הסוללות יחזיקו כ-800,000 ק"מ. זאת, בזמן שהתכנון הרחוק יותר הוא לתכנן סוללות שמחזיקות 1.6 מיליון קילומטרים.

עם נתונים מרשימים כאלו, ייקח הרבה זמן עד שתצטרכו לברר כמה עולה גרר לטסלה שאינה מניעה עקב סוללה גמורה. 

מבחינת טווחי הטעינה של הרכב, נתונים אלו מאוד משתנים בין דגם לדגן וכן בהתאם לתנאי הסביבה, אופי הנהיגה שלכם, תחזוקת הרכב ועוד.

באופן ממש כללי ובהערכה גסה, רכבים חשמליים יכולים להגיע לטווחים של 300 ק"מ – 600 ק"מ ומעלה בטעינה אחת. 

עד כמה נתוני טסלה מחזיקים מים?

כפי שציינו כאן בשורות למעלה, חברות הרכבים מפרסמות המון נתונים שונים שלפעמים לא מחזיקים מים במציאות.

אמנם חברת טסלה גאה בנתונים מאוד מרשימים של טווחי נסיעה ברכביה, אבל יש לקחת בחשבון פקטורים רבים שמשפיעים על הנתונים המקוריים של הקונצרן. 

צריכת האנרגיה של סוללת רכב חשמלי תלויה בגורמים כמו משקל המכונית, משקל הכבודה במכונית ומשקל הנוסעים, המהירות, קיבולת וסוג הסוללה, ולבסוף כמה כוח מנוצל לטעינה ולפריקה.

בתוך כך, באופן טבעי למשקל של רכב חשמלי תהיה השפעה ישירה על הטווח שלו. 

כמה דגשים על צריכת האנרגיה של סוללת הטסלה

ככל שהרכב כבד יותר, נדרשת יותר אנרגיה כדי להזיז אותו. כמו כן, למהירות תהיה גם השפעה על כמות האנרגיה שצורכת סוללת המכונית. מטבע הדברים וכוח האווירודינאמיקה, ככל שאתם נוסעים מהר יותר, אתם צריכים לייצר יותר כוח כדי להתגבר על התנגדות האוויר, שתגביר את צריכת החשמל של הטסלה שלכם.

בסופו של יום, נתוני טסלה, מרשימים ככל שיהיו, אינם תואמים ב-100% את המציאות. כדי לייעל את צריכת האנרגיה של הסוללה שלכם כמה שניתן, הקפידו על תחזוקת רכב כללית טובה, טיפולים תקופתיים שוטפים ויחס כללי חם, "טסלאי" ואוהב. 

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: