מה אומר החוק על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף?

האם צריך את הסכמת הדיירים להתקנה? האם ועד הבית יכול למנוע ממני להתקין עמדת טעינה בחניה שלי? כל התשובות כאן
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

עד היום, אם אתם מעוניינים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי ואתם מתגוררים בבניין משותף, אתם צריכים את הסכמת יתר הדיירים שמתגוררים בבניין. עם זאת, כבר בקרוב חוק ההסדרים יחוקק בישראל ויכין את התשתית למעבר יעיל יותר לרכבים חשמליים. מה אומר נוהל התקנת עמדות טעינה? המשיכו לקרוא. 

לפי חוק ההסדרים שעתיד להיכנס לתוקף כבר השנה, לא יהיה צורך בקבלה של אישור מוועד הבית עבור התקנה של עמדת טעינה לרכבים חשמליים. מדובר על עמדת טעינה פרטית אשר תחובר למונה הפרטי של הדייר, כאשר עמדות אלו יחולקו ל-2 סוגים עיקריים: 1) עמדת טעינה לחנייה פרטית. 2) עמדת טעינה לחנייה משותפת. אם אתם רשומים בטאבו של החנייה, תוכלו לבחור באחד מהפתרונות הבאים.

פתרונות להתקנת עמדת טעינה בחנייה פרטית

רגע לפני שמבררים לגבי עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, חשוב להבין מהם הפתרונות העומדים בפניכם. אופציה א' היא, עמדת טעינה לרכב חשמלי, שמחוברת לארון החשמל של בעל החנייה. אופציה ב' היא, עמדת טעינה לרכבים חשמליים, שמחוברת למערכת החשמל של בניין המגורים.

במקרה של אופציה א', יש למסור הודעה 15 יום טרם ההתקנה, לוועד הבית, כמו גם להתקין את העמדה באופן בו נראות הבניין לא תפגע. כמו כן, ההתקנה חייבת להתבצע ע"י חשמלאי מוסמך למניעת פגיעה ברכוש המשותף של הדיירים. 

אם מדובר על עמדה אשר מחוברת לתשתית החשמל של בניין המגורים (אופציה ב'), בשלב הראשון צריך לקבל אישור מוועד הבית לביצוע ההתחברות למונה של הבניין. אם לא הוגשה שום התנגדות בתום 45 יום ממועד הגשת הבקשה, יהיה ניתן להתקין עמדת טעינה שמחוברת למונה הבניין.  

כמה עולה התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

אם אתם שואלים לגבי עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, כדאי לדעת כי מחיר התקנת עמדת טעינה בבניין נע בין 2,550 ל- 6,500 ₪, בממוצע. במקרים בהם המרחק בין עמדת ההתקנה ללוח החשמל יעמוד על כ-3-4.5 מטרים בלבד, המחיר עשוי להיות נמוך יותר ולעמוד על כ-2,000 ₪. 

כדי לנסות להוזיל עלויות, בצעו השוואת מחירים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף. תוכלו לעשות את זה אונליין וזה ייקח לכם דקות בודדות, מה שבתמורה יחסוך מאות שקלים בכיס על התקנת העמדה. 

השוואת מחירים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי 

עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף משתנה בהתאם לחברה המספקת את השירות, ואת השוואת המחירים אפשר לעשות בפורטלים המקוונים. בדרך כלל, גם אפשר לקבל סיוע טלפוני מהפורטל, ככה שיהיה לכם קל לרתום את הפורטל לצרכנות יעילה יותר, מה שחוסך ישירות בכיס. בממוצע, אפשר לחסוך בין 250 ₪ ל-750 ₪ ע"י השוואת המחירים המקוונת. 

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: