מה ההבדל בין מצבר לרכב חשמלי לבין רכב רגיל?

חדשים בעולם הרכבים החשמליים? קבלו מידע חשוב על ההבדלים בין מצבר של רכב "רגיל" לבין סוללה של רכב חשמלי
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

בשנים האחרונות מכוניות חשמליות הפכו לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים אלטרנטיבה ירוקה יותר לנהיגה. עם זאת, רכבים אלו דורשים מצבר שונה לחלוטין מאלה המצויים במכוניות רגילות. הנה כמה דגשים על החלפת מצבר ברכב חשמלי וברכב רגיל.

ההבדל העיקרי בין מצבר לרכב חשמלי למצבר לרכב רגיל הוא, שהראשון נטען על ידי חשמל חיצוני, בעוד שיש להחליף את השני (של רכב רגיל) ברגע שהוא נגמר.

באשר לתחזוקה, חשוב לשמור על המצבר של הרכב החשמלי והרגיל במצב תקין. כדי להשיג זאת, עליכם לבדוק את מערכת הטעינה שלכם באופן קבוע לאיתור נזקים או בלאי. בין אם אתם מחפשים מצברי שנפ או מצברים ממותג אחר, המידע הבא עבורכם. 

כמה מילים על תחזוקת מצבר רכב חשמלי ורכב רגיל 

מצברים לרכב חשמלי הם מורכבים יותר מהמצבר הרגיל של הרכב. יש לתחזק אותם כראוי כדי להבטיח שהם מחזיקים מעמד לאורך זמן.

כך, מצברי שנפ ומצברים של רכבים חשמליים עדיין יספקו את אותו הכוח כפי שהיה כשהם היו חדשים. בתוך כך, גם במצברים חשמליים וגם במצברים רגילים יהיה צורך לבדוק שהחיבורים נקיים מלכלוך וקורוזיה. 

למי שלא יודעים, קורוזיה היא אחת הבעיות העיקריות והכי נפוצות בכל מה שקשור לתחזוקת מצברים. הקורוזיה מופיעה בדרך כלל עקב בעיות של נזילות מים, אחרי החורף וכאשר הרכב נמצא בסביבה לחה רוב הזמן. כאשר יש קורוזיה סביב חיבורי המצבר, הטעינה של המצבר תהיה לוקה בחסר.  

הבדלים בטעינת המצבר החשמלי או הרגיל 

בין אם מדברים על מצברי שנפ, מצברים לרכב חשמלי, מצבר סטנדרטי של רכבי בנזין ודיזל או רכבים היברידיים, המצברים האלו צריכים איכשהוא להיטען.

בעוד כי מצברים של רכבים חשמליים נטענים על ידי מקור כוח חיצוני כמו תקע חשמל, מצברים אחרים נטענים על ידי שיטות אחרות. 

רכב בנזין ודיזל, למשל, יהיה בדרך כלל מצויד במצבר אשר נטען ידי חלק אחר במנוע. חלק זה נקרא אלטרנטור. אלטרנטור הוא מכשיר המייצר זרם חשמלי, בעוד כי הוא משמש במנוע הבעירה הפנימית לייצור אנרגיה מכנית סיבובית. בכך, אלטרנטור מייצר חשמל על ידי סיבובים בתוך שדה מגנטי קבוע.

זה יוצר זרם חילופין, אשר מפעיל את המצבר של הרכב. מאידך, ברכבים חשמליים לא קיים אלטרנטור. 

אם לא קיים אלטרנטור, כיצד נטען מצבר רכב חשמלי? 

מצברים לרכב חשמלי נטענים בצורה שונה ממצבר רגיל לרכב. ההבדל החשוב ביותר הוא שמצבר הרכב החשמלי משתמש בזרם מסוג AC ועמדות טעינה שונות לטעינה, בעוד שכאמור, מצבר רכב רגיל משתמש בזרם ישיר אשר מגיע מהאלטרנטור של הרכב.

הדרך הנפוצה ביותר לטעינת מצבר רכב חשמלי היא באמצעות שקע חשמלי או עמדת טעינה, מה שמתקינים בבית המשותף רק לאחר קבלת אישור של השכנים. אם תצטרכו יותר מעמדת טעינה אחת, כמובן שגם זה יהיה אפשרי ברוב המקרים. אז אלטרנטור אולי אין, אבל יש רכב מתקדם שגם ירוק ואקולוגי בתכונותיו. 

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: