מערכת ניהול עמדות טעינה לרכב חשמלי: מה זה אומר?

תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

הרכבים החשמליים שפרצו לחיינו בסערה ונראה שהם גורמים לשינויים בתחומים רבים, שאחד מהם הוא החניונים בבתים משותפים, וצריכת החשמל. במאמר הזה נכיר את מה שנקרא מערכת ניהול עמדות טעינה לרכב חשמלי, נבין מה היא עושה ולמה בעצם צריך אותה.

ההשפעה של עמדות טעינה מרובות

כאשר מותקנות עמדות טעינה לרכבים חשמליים, יש לכך השפעה על תצרוכת החשמל הכללית. כאשר מדובר על התקנה של עמדות רבות – הרי שההשפעה עשויה להיות מורגשת מאוד.

לצורך העניין, מערכת החשמל של בתים משותפים מסוגלת לעמוד בעומס מסוים, נניח עומס X. העומס הזה יכול להתמודד עם מספר מסוים של צרכני חשמל כבדים (כגון דודי חשמל, מכונות כביסה, תנורי חימום וכיוצא בזה), אך מרגע שיש דרישה גבוהה יותר מהיכולת של מערכת החשמל – היא עלולה לקרוס.

כאשר מוסיפים לצרכני החשמל הכבדים האלה גם מספר רב של רכבים חשמליים, ייתכן שיהיו המון תקלות חשמל בבית המשותף, בגלל שהמערכת אינה מסוגלת להתמודד עם עומס כזה. התקלות יכולות לבוא לידי ביטוי בנפילה כללית של זרם החשמל, בפגיעה בתפקוד המעליות, התאורה המשותפת, ובבעיות חשמל אחרות.

כדי להתמודד בהצלחה עם ריבוי עמדות הטעינה, שנחשבות לצרכני חשמל כבדים, מומלץ להתקין מערכת ניהול עמדות טעינה לרכב חשמלי.

מהי מערכת ניהול עמדות טעינה לרכב חשמלי?

מערכת ניהול עמדות טעינה לרכב חשמלי, כשמה כן היא. זוהי מערכת חכמה שנועדה לשלוט בעמדות הטעינה המרובות שמותקנות בבתים משותפים, ולהקצות לכל אחת מהן זרם חשמל על פי העדפות חכמות.

על ידי השליטה המרכזית של מערכת ניהול עמדות טעינה לרכב חשמלי, אפשר להבטיח שתצרוכת החשמל לא תעבור את X, העומס המרבי שתשתית החשמל יכולה לספק. כאשר מדובר על עמדה יחידה או עמדות בודדות בבית משותף גדול, יתכן שלא יהיה צורך במערכת ניהול כזאת. יחד עם זאת, כאשר מדובר על כמות גדולה יותר של עמדות טעינה – תגלו מהר מאוד שיש לכם צורך בניהול ראשי של עמדות הטעינה.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: