מצבר לרכב חשמלי – מה צריך לדעת?

כל מה שצריך לדעת על מצבר חשמלי לרכב נמצא ממש כאן במאמר הזה
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

בדומה לרכבים אשר ממונעים על ידי דלק – גם בכלי הרכב החשמליים יש מצבר שהוא בעצם הסוללה אשר בזכותה הרכב מתניע, מתפקד בצורה תקינה ונוסע ממקום למקום כמו שצריך.

 אמנם כלי הרכב הרגילים צריכים דלק על מנת לנסוע ולהיות מופעלים בצורה תקינה אך המצבר הוא מה שמספק את כל החשמל הדרוש לכלל המערכות ולכן מדובר בשילוב בין כמה פלטפורמות אשר בזכותן הרכב מתניע ונוסע.

בכלי הרכב החשמליים אין מיכל למילוי דלק והשימוש ברכב מבוסס על הטענה של סוללה, בדומה לסוללה נטענת שתהיה בכל שימוש אחר, ביתי או תעשייתי כאחד. 

כאשר הגיע הזמן לבחור מצבר מומלץ לרכב חשוב וכדאי לקבל ייעוץ מאנשי מקצוע על מנת לוודא שבוחרים את המצבר הנכון והמתאים ביותר לרכב, זה שיחזיק מעמד כמה שיותר זמן ויתאים לסוג הרכב המדובר.

סוגים שונים של מצברים

עולם המצברים מגוון ומעניין ולכן חשוב מאד לדעת שיש אינספור סוגים. מי שלא בקיא בתחום זה לא בהכרח יידע לבחור עבור הרכב שלו את המצבר הנכון, בעיקר כיום כאשר יש בשימוש נרחב כלי רכב רגילים, חשמליים או היברידיים.

בחירה לא נכונה של מצבר עלולה לא רק לפגוע בתפקוד התקין של הרכב אלא גם לגרום להשבתה מלאה שלו ולפגוע במערכות המכאניות שיש בתוכו. 

מצבר מומלץ לרכב הוא מצבר שמתאים לגודל הרכב ולמערכת ההתנעה שלו, לגודל שלו ולנפח המנוע, לתקציב של הבעלים של הרכב ולא פחות חשוב – מתאים גם לאופי הנסיעות של מי שעושה שימוש ברכב.

נסיעות ברכב יכולות להשפיע בצורה משמעותית על אופן הבלאי של הרכב ולכן על מנת שהרכב והמצבר גם יחד יאריכו ימים – חשוב שהמצבר יהיה מתאים לדרך שבה מתבצעות רובן המוחלט של הנסיעות בו.

המשמעות של בחירת מצבר נכונה

אם זה חשוב לבחור בתבונה מצבר מומלץ לרכב רגיל – הרי שבחירת מצבר לרכב חשמלי תהיה הרבה יותר משמעותית וקריטית. לא בכדי יש אנשי מקצוע שצריך וכדאי לקבל מהם ייעוץ או המלצות וחשוב מאד להיעזר בהם. בחירה לא נכונה עלולה לפגוע ברכב ובמערכות שלו ולקצר את חייו, מה שאף בעל רכב לא רוצה. 

ברכבים החשמליים המצבר מהווה את מקור הכוח היחיד והוא פועל בצמוד לסוללה ולכן חשוב לוודא שמדובר באחד מהמצברים החדישים יותר שיוצרו מתוך כוונה להיות בשימוש בכלי הרכב החשמליים.

אין ספק שמדובר בחזית הטכנולוגיה ולכן חשוב מאד לשמור עליה וכך לדאוג שהרכב ימשיך להיות בשימוש כמה שיותר זמן. 

עולם המצברים משתנה ועובר שינויים מעניינים בזכות המצאת כלי רכב חדשים ויש חשיבות להבנה מעמיקה של המשמעות של בחירת המצבר הנכון והמתאים ביותר.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: