מתקן טעינה לרכב חשמלי: כל מה שצריך לדעת על התקנה

מתקן טעינה לרכב חשמלי יכול לשדרג את החיים שלך פי כמה וכמה. עד שלא ניסית - לא תדע מה אתה מפסיד
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

רכשתם רכב חשמלי? הגיע הזמן להתקין מתקן טעינה לרכב חשמלי בחניה הפרטית, כדי שתוכלו לטעון את הסוללה בזמן שאתם נמצאים בבית – בלי לבזבז רגע!

מתקן טעינה לרכב חשמלי, או בשמו הנפוץ יותר "עמדת טעינה לרכב חשמלי", מאפשרת לך לחסוך את כל הזמן שמתבזבז בעמדות טעינה ציבוריות, ובשורה התחתונה – גם חוסך לך כסף.

כמה עולה להתקין מתקן טעינה לרכב חשמלי בבית?

בשביל שתוכלו להטעין את הרכב החשמלי בבית, יש צורך בהתקנה של מתקן טעינה לרכב חשמלי בבית. אבל כמה עולה התקנה כזאת, ומה משפיע על המחיר ועל עלות ההתקנה?

אז ככה, המחירים של התקנת עמדת טעינה לרכבים חשמליים משתנים בהתאם למספר גורמים שונים, וכאן נמנה את הגורמים הנפוצים ביותר לשינוי במחירים:

מרחק מנקודת חשמל

אחד הגורמים שמשפיעים הכי הרבה על עלות ההתקנה של מתקן טעינה לרכב חשמלי הוא המרחק של עמדת הטעינה מנקודת חשמל רלוונטית. ברוב המקרים, התקנה בסיסית תכלול התקנה ממרחק סביר מנקודת החשמל, בדרך כלל כ-8 מטרים.

יחד עם זאת, כאשר נקודת החשמל הרלוונטית רחוקה יותר, עלות ההתקנה תעלה בהתאם, משום שעל המתקינים לפרוס כבלים ארוכים יותר, והכבלים האלה יקרים.

כאשר אנחנו מדברים על "נקודת חשמל רלוונטית", חשוב להבין למה הכוונה. עמדת טעינה צריכה להיות מחוברת לרשת החשמל הפרטית. כאשר מדובר על חניה בבית פרטי, הרי שרשת החשמל הפרטית תהיה קרובה מאוד גם לחניה, או ממש בתוכה.

יחד עם זאת, כאשר מדובר על חניה בבית משותף, הרי שייתכן כי נקודת החשמל הקרובה לחניה שייכת לכלל הדיירים, ועל מנת לחבר את עמדת הטעינה לרשת החשמל הפרטית, יש לפרוס כבלים עד לארון החשמל בקומה שבה נמצאת הדירה. לעתים מדובר על עשרות מטרים של כבל שיש לפרוס – דבר שישפיע על מחיר ההתקנה.

סוג העמדה

ישנם סוגים שונים של מתקני טעינה לרכבים חשמליים, שכוללים פיצ'רים שונים, אפשרויות שונות וכיוצא בזה. בין השאר, ישנן עמדות חכמות עם טכנולוגיית וויי-פיי, עמדות עם קישוריות בלוטות', עמדות שמאפשרות טעינה של רכבים שונים בתמורה לתשלום מסוים, וכיוצא בזה.

השוני בהרכב העמדות, והיכולות של כל עמדה ועמדה, צפוי להשפיע על המחיר שלה, ובהתאם להשפיע על עלות ההתקנה הכוללת. לפני שאתם מזמינים עמדה כזו או אחרת, ודאו שהפיצ'רים השונים מתאימים לכם. כך לדוגמא, ישנם מקרים שבהם עמדות שמופעלות בוויי-פיי מתקשות להתחבר לרשת האלחוטית אם הן מותקנות בחניה תת-קרקעית, לדוגמא.

רשת החשמל הביתית

הסעיף הזה הוא הכי פחות נפוץ, אבל עדיין צריך להכיר אותו. בדרך כלל, מערכות החשמל הביתיות כבר מתאימות להתקנה של מתקן טעינה לרכב חשמלי. יחד עם זאת, בבתים ישנים עלולות להיות מערכות חשמל ישנות, שלא יכולות להכיל עוד צרכן גדול כמו עמדת טעינה.

במקרה כזה, יכול להיות שהיה צורך לעשות שינוי בתשתיות החשמל של הבית, על מנת להתאים אותם לעמדת הטעינה של הרכב החשמלי שלכם.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: