פתרונות תחבורה חדישים 

תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

כל אדם מעוניין להגיע במהירות ובבטחה בכל יום למקום העבודה שלו, ליעד של הטיול, לקניות ולכל מקום אחר. לכן כל אחד בוחר מתוך ההיצע של כלי תחבורה את האופציה המועדפת עליו. כשמדובר ברכב פרטי, משפחתי או ג'יפ הלקוחות בשנים האחרונות עוברים אט אט לרכבים חשמליים. זה קורה לאור המגמה לנסוע ברכבים שהם חסכוניים ביום יום כיוון שהם אינם צורכים דלק יקר, וגם הרצון הוא לנסוע ברכבים שהם אינם מזיקים לסביבה ואינם יוצרים זיהום סביבתי כמו הרכבים המנועים באמצעות בנזין או סולר. מה שהחל כגל קטן הפך היום לטרנד עולמי ואפשר לראות כי הכבישים מלאים ברכבים חשמליים.

לעומת זאת יש גם נהגים שמעדיפים לרכב על אופנוע כביש וזאת כיוון שנסיעה מסוג זה מעלה להם באופן משמעותי את רמת האדרנלין והם נהנים מכל דקה של רכיבה על האופנוע המתוחכם שלהם. מבחינתם זוהי התגשמות של השאיפות ושל האושר בחייהם, ולכן הם בוחרים לנסוע ברחבי ישראל. בכל טיול הם בוחרים יעד אחר, פעם בגלבוע, פעם אחרת בגליל העליון, באזור ים המלח, או בכל חבל ארץ אחר שמסקרן אותם. 

היערכות לכלי תחבורה חדשים 

כל מי שקונה רכב חשמלי מודע לעובדה שמדובר בכלי תחבורה חדשני ומתקדם ולכן לקראת קבלת הרכב החדש מהיבואן יש לבצע כמה פעולות חשובות כמו הפעלת ביטוח מקיף וביטוח חובה וגם הכנה של עמדת טעינה. הנוחות של הטענת כלי תחבורה זה היא אקוטית, כדי שלא יוצר מצב שבו בעל הרכב יצטרך לנסוע למקומות מרוחקים כדי למצוא תחנת דלק או חניון ציבורי שיש בהם עמדת טעינה עבור רכבים חשמליים.

עמדת טעינה ליד הבית 

כאשר בעל הרכב הוא הבעלים של נכס כמו בית פרטי, האופציה המיטבית היא להקים עמדת טעינה עבור רכב זה בחצר הבית וכך הוא יכול להתחבר בכל עת כאשר הוא רואה על הצג כי מועד הטעינה הוא קרוב. הוא לא לוקח סיכון על כלי תחבורה חשמלי ודואג שתמיד תהיה טעינה מלאה לפני כל נסיעה ובמיוחד אם מדובר בנסיעה ארוכה. 

עמדת טעינה בבתים משותפים 

מי שגר בבניין משותף ויש לו חניה הרשומה על שמו בטאבו, יכול לקדם הליך של עמדת טעינה בחניון זה. הדרך הנוחה ביותר היא לתאם זאת עם וועד הבית או עם חברת הניהול וכך הם מקצים מתוך מקומות החניה בחניון הגדול כמה חניות המיועדות לרכבים חשמליים של הדיירים הרלוונטיים.

חשמלאי מוסמך שהוא מומחה בנושא התקנת עמדות טעינה עבור כלי תחבורה אלו, בוחן את השטח וממליץ על המיקומים המתאימים ביותר למטרה זו. כאשר לוח החשמל הוא חד פאזי זה עלול ליצור לעיתים בעייתיות באספקה הסדירה של זרם החשמל לבתים ולכן במקרים רבים המגמה היא להזמין אספקה תלת פאזית וכך ליצור נוחות מרבית הן לבעלי הרכבים החשמליים והן לדיירים בבניין. 

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: