שטיפת רכב חשמלי: האם זה בטוח לרכב?

חוששים לגרום לנזק בגלל שטיפת רכב חשמלי? הסירו דאגה מלבכם. כאן תמצאו את כל מה שצריך לדעת על שטיפת רכב חשמלי
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

מהפכת הרכב החשמלי היא אחת מהמהפכות הגדולות שקרו בתחום הרכב בעשרות השנים האחרונות, אם לא הגדולה שבהן.

הטכנולוגיה החדשה מעוררת שאלות רבות, ובהן גם החשש מפני שטיפת רכב חשמלי. ישנם נהגים שחוששים בשל העובדה שחשמל ומים לא הולכים יחד, ולכן מפחדים שתהיה בעיה עם שטיפת רכב כזה.

אנחנו מאוד אוהבים את הרכבים שלנו, ומקפידים לשמור עליהם נקיים ומצוחצחים. ישנם לא מעט נהגים שיש להם יום קבוע בשבוע או בחודש שבו הם לוקחים את הרכב לשטיפה כדי שיהיה מבריק כמו חדש.

עכשיו רק נותר לענות על השאלה שהביאה אותך לפה – האם שטיפת רכב חשמלי עלולה לפגוע בו?

שטיפת רכב חשמלי עלולה לפגוע בו?

התשובה הקצרה היא: לא. רכבים חשמליים בנויים כך שניתן יהיה לשטוף אותם ממש כמו רכב רגיל שמונע בבנזין או בסולר.

בין אם אתם מהנהגים שאוהבים לקחת את הרכב לשטיפה במכונות שטיפה ובין אם אתם מאלה שאוהבים לעשות זאת בעצמם עם דלי מים וסמרטוט – אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם ולשטוף את הרכב החשמלי שלכם ללא כל חשש.

אחרי שקיבלתם את התשובה הקצרה וההחלטית, אפשר רגע להיכנס לעומק הדברים.

יצרניות הרכב ברחבי העולם דואגות לכך שהרכבים שיוצאים מפס הייצור יעמדו בסטנדרטים ובתנאים מסויימים. בעוד שישראל היא מדינה קטנה יחסית לשוק הרכב, והחורף פה די קצר – שוק הרכבים החשמליים באירופה גדול הרבה יותר, ושם יש חורף הרבה יותר משמעותי מאשר כאן אצלנו.

האם יכול להיות שיצרנית רכב תוציא לשוק מכונית שעלולה להתקלקל בגלל סופת גשם או שלג?

מערכת חשמלית מבודדת

על מנת להגן על הרכב, על הנהגים ועל הסובבים אותו, יצרניות הרכב מקפידות על סטנדרט בטיחות גבוה בכל הנוגע לבידוד של המערכות החשמליות ברכב.

כדי לעשות זאת, לפני שהן מוציאות דגמים חדשים לשוק, הן מבצעות בדיקות שונות ומחמירות על מנת לבחון את המערכות השונות של הרכב, ובהן את מערכת החשמל ואת הבידוד שלה.

אף חברה שמכבדת את עצמה לא תעז לשחרר לשוק רכב חשמלי עם מערכת חשמל חדירה למים!

מה חשוב לעשות לפני שטיפת רכב חשמלי?

בטרם שטיפת רכב חשמלי, ישנם כמה דברים שכדאי לעשות על מנת להבטיח שלא ייגרם שום נזק.

הדבר הראשון הוא לעבור על ספר הרכב, כדי לוודא שאין אזהרה ספציפית בנוגע לשטיפת רכב חשמלי. באופן כללי, מומלץ לעבור על ספר הרכב בכל מקרה, כדי להכיר יותר טוב את המערכות השונות ואת האפשרויות של הרכבים המתקדמים האלה.

בנוסף, לפני השטיפה, בעיקר אם מדובר על מנהרות של שטיפת רכב חשמלי או רכבים רגילים, מומלץ לוודא שהמגבים לא יפעלו בצורה אוטומטית בזמן השטיפה.

ישנם רכבים שמותקנת בהם מערכת אוטומטית להפעלת המגבים בעת שיורד גשם. הפעלת המגבים בזמן השטיפה עלולה לפגוע בהם, ולכן מומלץ לבטל את האפשרות הזאת לפני השטיפה, ולהפעיל אותה מחדש לאחריה.

כמו כן, מומלץ לקפל את מראות הצד, ולהישמע להוראות העובדים במקום.

מה בנוגע לשריטות על הפח?

ישנם נהגים רבים שטוענים כי מכונות השטיפה התעשייתיות עלולות לגרום עם הזמן לנזקים לגוף הרכב, לדהיית הצבע והברק ולשריטות שונות.

מהבחינה הזאת, אין הבדל ממשי בין שטיפת רכב חשמלי לבין שטיפה של רכב אחר. במקרה שבו יש לכם חשש כי מכונת השטיפה תגרום לנזק אסתטי לרכב, אולי עדיף לכם לשטוף את הרכב בעצמכם, עם סמרטוט ודלי מים.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: