כל מה שצריך לדעת על ביטוח לרכב חשמלי

תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

מהפכת הרכבים החשמליים נמצאת בעיצומה, והיא משפיעה על תחומים רבים הן בתחום הרכב והן מחוצה לו. מדובר במהפכה מבורכת, שאנחנו שמחים לקחת בה חלק, והיא משפיעה בין השאר גם על פוליסות הביטוח.

כאשר מדובר על ביטוח לרכב חשמלי, הרי שמדובר על פוליסת ביטוח עם מאפיינים ייחודיים השונים מביטוח של רכב בעל מנוע בעירה פנימית.

בין השאר, מעבר לסעיפים הרגילים של נזק, תאונה וכיוצא בזה, פוליסה שנועדה לכסות רכבים חשמליים צריכה להתייחס גם למאפיינים הייחודיים של הרכבים החשמליים.

כך לדוגמא, פוליסה כזאת צריכה להביא בחשבון את שירותי הדרך הייחודיים, ובהם גרירת הרכב לעמדת טעינה, או טעינה בשולי הכביש במידה והסוללה התרוקנה באמצע נסיעה.

גרירת רכב חשמלי צריכה להיעשות על ידי אנשי מקצוע מתאימים, כדי למנוע פגיעה בסוללה שנמצאת בדרך כלל בתחתית הרכב.

כמו כן, פוליסת ביטוח כזאת צריכה גם להתייחס לנזק שעלול להיגרם בשל עמדות הטעינה, נזק לסוללת הרכב שהיא אחד הרכיבים העיקריים ברכבים חשמליים, ועוד.

החברות מציעות ביטוח לרכב חשמלי

חברות הביטוח השונות לא קפאו על השמרים, ויצרו פוליסות שמיועדות לביטוח של רכבים חשמליים, על כל המאפיינים הייחודיים שלהם.

נהגים שמעוניינים לשדרג את חווית הנסיעה ולהתקדם לרכב חשמלי, יכולים לבחור לבטח את הרכב אצל כל אחת מחברות הביטוח הגדולות שמציעות פוליסה שמיועדת לרכבים חשמליים.

כמו בכל שירות, מומלץ לבצע השוואה בין החברות השונות כדי למצוא את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים הייחודיים שלכם.

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים ביטוח לרכב?

כאמור, לפני רכישת ביטוח לרכב חשמלי, מומלץ לערוך השוואה בין התנאים של החברות השונות, כדי לוודא שאתם מקבלים את הפוליסה שמתאימה לכם.

בין השאר, מומלץ לבדוק את הנושאים הבאים:

  • האם הפוליסה כוללת שירותי חילוץ, ומהם?
  • האם הביטוח כולל רכב חלופי במקרה של השבתת המכונית?
  • האם הפוליסה מתייחסת גם לעמדת הטעינה?
  • האם הביטוח מכסה נזקים ופגיעות בסוללת הרכב?

אלה הם רק כמה מן הדברים שכדאי לבדוק לפני שרוכשים ביטוח לרכב חשמלי. כמובן שמומלץ גם לבדוק את השירות, את המחיר וגורמים נוספים שרלוונטיים לביטוח של כל רכב, ולאו דווקא רכב חשמלי.

האם ביטוח לרכב חשמלי יקר יותר מביטוח לרכב רגיל?

נהגים רבים שואלים חוששים שביטוח לרכב חשמלי יעלה יקר יותר מאשר ביטוח של רכב בעל מנוע בעירה פנימית.

דבר ראשון, כדאי לזכור שההוצאה השוטפת על רכבים חשמליים היא נמוכה בהרבה מאשר ההוצאה השוטפת של רכבים רגילים – בייחוד כאשר ישנה עמדת טעינה ביתית, ולא צריך להטעין את הרכב בעמדות טעינה ציבוריות.

מעבר לכך, שיטת התמחור של ביטוח לרכבים חשמליים דומה לשיטת התמחור של ביטוח לרכבים שאינם חשמליים.

המחיר של הפוליסה נקבע לאחר שקלול של מספר גורמים, ובהם גיל הנהג והוותק שלו על הכביש, ההיסטוריה שלו מבחינת תאונות ותביעות ביטוח וכן מעלות הרכב עצמו.

בסופו של דבר, ביטוח לרכב יכול להגן עליכם ביום גשום, ולחסוך לכם אלפי ועשרות אלפי שקלים במקרה של פגיעה, תאונה או כל נזק אחר שעלול להיגרם לרכב.

לכן חשוב לבחור את הביטוח המתאים ביותר לרכב, להרגלי הנהיגה ולגורמים נוספים שמשפיעים על ההחלטה החשובה הזאת.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: