התקנת עמדות טעינה בחניונים: כל מה שצריך לדעת

התקנה של עמדות טעינה בחניונים יכולה לשדרג את איכות החיים של הדיירים, לשפר את תנאי התעסוקה של עובדים וגם להביא יותר לקוחות למתחמים מסחריים - אבל יש נקודה שחייבים לדעת כדי למנוע צרות בעתיד
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

התקנת עמדות טעינה בחניונים זו דרך מעולה לשדרג את מקומות החניה ולהכין את החניון למהפכת הרכב החשמלי.

יש לכך יתרונות רבים ונפרט אותם מיד. יחד עם זאת, ישנם כמה עניינים שחשוב להכיר ולהתייחס אליהם, וגם אותם נפרט בהמשך המאמר הזה.

אבל לפני שנתחיל לפרט את היתרונות ואת האתגרים השונים שעומדים מול עינינו בעת התקנת עמדות טעינה בחניונים, חשוב לציין משהו אחד ברור: העולם מתקדם לרכבים חשמליים, והמגמה הזאת רק הולכת וצוברת תאוצה ברחבי העולם וגם כאן אצלנו, בישראל.

בין אם מדובר בחניון של בנייני מגורים, בחניון של בנייני משרדים, מתחמי קניות או חניונים מסחריים – מי שלא יפעל כדי להתקין עמדות טעינה בחניונים שברשותו, פשוט יישאר מאחור.

כשמדובר על חניון של בית מגורים, ההפסד יבוא לידי ביטוי בפגיעה באיכות החיים של בעלי הרכב החשמלי. כשמדובר על חניונים מסחריים – מדובר על הפסד כספי שרק צפוי לגדול עוד ועוד עם השנים.

היתרונות של התקנת עמדות טעינה בחניונים

כפי שכבר ציינו, מהפכת הרכב החשמלי הולכת וצוברת תאוצה, ומשנה את עולם הרכב ואת עולם תשתיות הרכב.

בניגוד לרכבים מונעים בבנזין או בסולר, לרכבים חשמליים יש אפשרות להטעין את הסוללה בזמן שהם בחניית הבית, בחניה של העסק או אפילו תוך כדי קניות.

בעלי רכבים חשמליים שגרים בבניינים שהותקנו בהם עמדות טעינה בחניונים נהנים מאפשרות לטעון את סוללת הרכב שלהם בזמן שהרכב בחניה, ולקום בכל בוקר לרכב עם סוללה טעונה במלואה.

כאשר מדובר על חניונים של מגדלי משרדים, לדוגמא, התקנה של מטענים לרכבים חשמליים מאפשרים לעובדים ליהנות מטעינת הרכב שלהם בזמן שהם בעבודה.

המרוויחים הגדולים של התקנת עמדות טעינה בחניונים הם בעלי מתחמים מסחריים ומרכזי קניות. כאשר יש בחניונים של המרכזים האלה עמדות טעינה לרכבים חשמליים, המשמעות היא שיבואו יותר קונים שיישארו יותר זמן במתחם.

כבר היום אפשר לראות יותר ויותר בעלי רכבים חשמליים שמתכננים את הקניות, הבילויים ואת הסידורים שלהם בהתאם למקומות בהם ניתן להטעין את הרכב. עם צמיחת שוק הרכבים החשמליים בישראל אנחנו צפויים לראות את המגמה הזאת רק הולכת ומתרחבת.

בעלי מרכזים מסחריים, קניונים, מרכזי קניות ומתחמים דומים שלא יתקינו עמדות טעינה בחניונים עלולים להפסיד זרם של לקוחות שיעדיפו לעשות קניות וסידורים במתחמים אחרים בהם מותקנות עמדות כאלה.

מה צריך לדעת לפני התקנת מטענים לרכבים חשמליים בחניונים?

אם החלטת לבצע התקנה של עמדות טעינה בחניונים שברשותך, חשוב להכיר את המשמעות הטכנית של הצעד הזה, כדי לבצע אותו בצורה נכונה.

לפני שניכנס לפרטים הקטנים, צריך להסביר משהו על רשת החשמל ועל אספקת החשמל לבתים, לבניינים ולמתחמים שונים.

חשמל הוא משאב, וכמו כל משאב – יש לו מגבלות. לצורך העניין וההסבר, אפשר להשוות את המגבלות שלו אם נשווה את זרם החשמל לזרם מים.

נניח שיש בניין עם 30 דיירים. הבניין מחובר לרשת המים הארצית באמצעות צינור בקוטר מסוים, שיכול להעביר כמות מסוימת של מים ואין אפשרות שהוא יחרוג ממנה, בגלל הגבלת הקוטר והנפח של צינור הכניסה.

במידה וביום מסוים ובשעה מסוימת יחליטו כל דיירי הבניין לפתוח את כל הברזים בדירות שלהם, סיכוי סביר שהם יגלו שזרם המים פשוט לא מספיק לכולם, והם יצטרכו להסתפק בטיפות בודדות שיוצאות מכל ברז.

כמו שזרם המים עשוי להיחלש מאוד במידה ותהיה צריכה מוגברת של הדיירים, כך גם החשמל. כל בניין מחובר לרשת החשמל הארצית בכבלים עם יכולת אספקת חשמל מסוימת, ולא ניתן לספק חשמל בצורה בלתי מוגבלת.

כולנו מכירים את המצב הזה שבו אנחנו מפעילים המון מכשירי חשמל במקביל, ופתאום הפקק קופץ ויש קצר. עכשיו תוסיפו למכשירי החשמל האלה עוד כמות לא מבוטלת של רכבים חשמליים.

האם התשתית של הבניין, המתחם או החניון יכולים לעמוד בזה? האם הם מותאמים לטעינה במקביל של כמה רכבים חשמליים?

הפיתרון: תשתית מנוהלת של עמדות טעינה בחניונים

כדי להתמודד עם הבעיה הזאת, ישנם כלים טכנולוגיים שמאפשרים יצירת תשתית של עמדות טעינה מנוהלות בצורה חכמה.

במקרה כזה, עמדות הטעינה מחוברות למחשב אחד שפועל כ"מוח" של רשת העמדות. המחשב הזה מנהל ומתאם את פעילות עמדות הטעינה, על מנת למנוע מצב של טעינה מעבר ליכולת של תשתית החשמל.

תשתית כזאת, של ניהול עמדות טעינה בחניונים, מאפשרת לווסת את טעינת הרכבים בדירוג על מנת שמצד אחד כל רכב יוכל להיטען במהירות, ומצד שני לא יהיה עומס גדול מדי על תשתית החשמל.

כדי לדעת יותר על התקנת עמדות טעינה בחניונים ועל הפתרון שמתאים בדיוק עבור הצרכים שלכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בטלפון או להשאיר את הפרטים שלכם ואנחנו כבר ניצור אתכם קשר.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: