התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים

התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים מותרת על פי החוק, אך יש לכך כל מיני תנאים וסעיפים שחשוב להכיר. כאן תמצאו את כל מה שצריך לדעת לפני שמתקינים עמדת טעינה לרכב חשמלי
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

יותר ויותר בעלי רכבים משדרגים את עצמם ועוברים לרכבים חשמליים, ורבים מהם מעוניינים להתקין עמדת טעינה בחניה שלהם. חלקם מקבלים את הסכמת הדיירים והוועד באופן מיידי ללא שום בעיות, אבל אחרים מוצאים את עצמם בתסבוכת עם השכנים.

במאמר הזה ניכנס לעובי הקורה, ונענה על השאלה האם ניתן לבצע התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים. אנחנו מזמינים אתכם לצלול פנימה ולקבל את כל המידע שאתם צריכים לפני שאתם מזמינים מאיתנו התקנת עמדת טעינה.

מה אומר החוק בנוגע להתקנת עמדת טעינה בבתים משותפים

על פי החוק הקיים בעת כתיבת שורות אלה, כל אחד יכול להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, כל עוד חלקת החניה שייכת לו, ובתנאי שעמדת הטעינה מחוברת לארון החשמל הפרטי שלו.

על פי החוק הזה, במקרים כאלה אין צורך בהסכמת השכנים או באישור של ועד הבית. זאת, בניגוד למצב המשפטי שהיה קיים לפני שנת 2022, אז יכלו השכנים להתנגד להתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי, ולא ניתן היה לבצע התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים.

התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים

על פניו, ניתן לחשוב שהחוק מתיר התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים, כל עוד החניה רשומה בטאבו על שם הבעלים, וכל עוד עמדת הטעינה מחוברת ישירות לארון החשמל הפרטי של הדירה שבבעלותו.

אך כרגיל, חוקים אינם פשוטים עד כדי כך, וישנם עוד מספר סעיפים שיש להתחשב בהם על מנת לאפשר התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור של השכנים.

לפני שאתם מזמינים מתקין, חשוב לוודא שאתם עומדים בתנאים הבאים:

  1. התקנת עמדת הטעינה לרכב החשמלי שלכם לא תפגע בחזות הבניין.
  2. התקנת העמדה לא תפגע ברכוש המשותף של הבניין ולא תפריע לשימוש הסביר של שאר דיירי הבית המשותף.
  3. יש לבצע את ההתקנה על ידי חשמלאי מוסמך, ובהתאם להוראות בטיחות בחשמל.
  4. עליכם להודיע בצורה מסודרת לוועד הבית על התקנת העמדה כשבועיים לפני ההתקנה בפועל.

סיכום

כיום (נכון לכתיבת שורות אלה) המצב המשפטי מאפשר התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים, כל עוד אתם עומדים בדרישות השונות, שכוללות איסור לפגוע בחזות הבניין או בשימוש של שאר הדיירים ברכוש הציבורי, להודיע מראש ולבצע את ההתקנה על ידי חשמלאי מוסמך.

יחד עם זאת, תמיד כדאי להגיע להסכמה מראש עם שאר דיירי הבית המשותף ועם הוועד. במקרים רבים, תמצאו דיירים נוספים שרוצים להתקין עמדת טעינה לרכבים החשמליים שלהם, ותוכלו אפילו לשכנע דיירים נוספים לעשות זאת, או לפחות להתקין תשתית מקדימה – דבר שיכול לחסוך לכם כספים, כאבי ראש וסכסוכי שכנים מיותרים.

לקריאה נוספת:

הקמת תשתית לעמדות טעינה מנוהלות בבית משותף

7 טיפים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: