מי רשאי להתקין עמדת טעינה?

תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

מהפכת הרכב החשמלי משנה סדרי עולם, ומסתבר שהיא נוגעת בהמון תחומים בחיים שלנו. אחד מהם הוא היחסים שלנו עם השכנים. המון אנשים לא יודעים מי רשאי להתקין עמדת טעינה, ואיזה אישורים צריך להוציא לפני שמתקינים עמדה כזאת.

במאמר הזה נתייחס לכל הנקודות ונבין בדיוק מי רשאי להתקין עמדת טעינה. חשוב לזכור כי החוקים עשויים להשתנות עם הזמן, והכתוב כאן נכון ליום הפרסום של המאמר הזה.

התקנת עמדות טעינה בבתים משותפים

הנושא הזה של התקנות עמדות טעינה בבתים משותפים אינו ברור לכולם, והרבה אנשים לא יודעים מי רשאי להתקין עמדת טעינה בחניה המשותפת של הבניין.

במקרה הזה, ישנו חוק וישנם גם תקדימים משפטיים, שקובעים כי עמדת טעינה לרכב חשמלי נחשבת לשימוש סביר, ולכן לכל אחד מותר להתקין עמדת טעינה בחניה שלו (כל עוד היא רשומה בטאבו), כל עוד הוא לא גורם להפרעה או לנזק לרכוש הציבורי או לרכוש של דייר אחר.

יחד עם זאת, מומלץ לקבל את הסכמת הוועד או את הסכמת הדיירים על מנת למנוע מצבים לא נעימים וסכסוכים מיותרים. יותר מכך, כאשר תפתחו את הנושא מול שאר הדיירים, אולי תמצאו עוד דיירים שרוצים להתקין עמדות, ותוכלו לקבל מחיר טוב יותר על ההתקנה.

מי רשאי להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי?

אחרי שהבנו שמותר להתקין עמדות טעינה בחניונים של בניינים משותפים, צריך לענות על השאלה הפשוטה מי רשאי להתקין עמדת טעינה. האם כל אחד יכול לעשות את זה, או שצריך גורם מוסמך?

במקרה הזה, חשוב לדעת כי רק חשמלאי מוסמך רשאי להתקין עמדת טעינה. מתקינים רבים מבצעים את ההתקנה בשני שלבים (לפעמים באותו זמן, ולפעמים בפעמיים שונות): בשלב הראשון, מגיע פועל שמבצע את כל החציבות והעברת הכבלים, ובשלב השני מגיע חשמלאי מוסמך על מנת לחבר את עמדת הטעינה לרשת החשמל.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: