עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף: 3 דברים שחשוב לדעת

עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף עשויה להשתנות בשל כמה גורמים. כאן תכירו את כל הדברים שעלולים להשפיע על המחיר
תוכן עניינים

לתיאום התקנה:

עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף צפויה להשתנות בהתאם לכמה גורמים ומשתנים שמשפיעים על עלויות ההתקנה.

יחד עם זאת, נקדים ונציין כי המחיר הממוצע של התקנת עמדת טעינה בבית משותף עומד על בין 1,000 ל-5,000 שקלים.

כאמור, יש כמה גורמים שמשפיעים על המחיר, אך לפני שנתייחס אליהם, כדאי להבין את היתרונות הגלומים בהתקנה של עמדת טעינה לרכב פרטי בחניון הבית.

היתרונות של התקנת עמדת טעינה בחניה

כיום, מי שרכש רכב חשמלי נהנה מהיתרונות הרבים של הרכבים האלה: חווית נהיגה שקטה, בלי זיהום אוויר, חיסכון גדול בעלויות השוטפות וגם יתרונות מבחינת המיסוי של הרכב.

יחד עם זאת, כל עוד לא התקנת עמדת טעינה בחניה שלך, תאלץ לנסוע לעמדת טעינה ציבורית ולבזבז זמן יקר בפקקים בדרך אליה ובדרך ממנה.

כמו כן, אם עמדת הטעינה לא פנויה – בין אם בגלל שהיא בשימוש ובין אם בגלל שרכב אחר פשוט החליט להפוך אותה לחניה שלו – מדובר על בזבוז נוסף של זמן יקר.

מעבר לזה, עלויות הטעינה של רכב חשמלי בעמדות טעינה ציבוריות גבוהות יותר מאשר עלות לטעינה בחנית הבית, באמצעות עמדת טעינה פרטית.

למעשה, התקנה של עמדת טעינה בבית מאפשר לך ליהנות מחיסכון עצום בזמן ובכסף. בנוסף, עמדה פרטית כזאת נותנת שקט נפשי וידיעה שכל בוקר מתחיל עם סוללה מלאה.

הגורמים שמשפיעים על עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

כפי שכבר ציינו מקודם, ישנם כמה גורמים שמשפיעים על עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף. כעת, הגיע הזמן שנציין אותם ונרחיב על כל גורם וגורם.

המרחק מנקודת החשמל המתאימה

ברוב המקרים שנתקלנו בהם, נקודת החשמל הקרובה ביותר לחניה בבניינים משותפים, שייכת לבניין עצמו ולכלל הדיירים. לכן, לא ניתן להשתמש בנקודה זאת לטובת ההתקנה.

הרי בשורה התחתונה, אף שכן לא יסכים לשלם על טעינת הסוללה של מישהו אחר. התקנה של עמדת טעינה וחיבור שלה לרשת החשמל הכללית של הבניין צפויה לגרור תלונות של שכנים ואף פניה לערכאות משפטיות בדרישה לנתק את עמדת הטעינה.

לכן, בעת הקמת עמדת טעינה בבית משותף יש צורך לפרוס תשתית חשמל מנקודת החשמל הקרובה השייכת לבעלי הרכב. בדרך זו, מי שיחוייב על עלות החשמל הוא בעל הרכב עצמו.

ככל שהמרחק בין נקודת החשמל הרלוונטית לבין החניה גדולה יותר, כך תתייקר עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף.

דרישות היצרן

ליצרנים שונים של מכוניות חשמליות יש דרישות שונות בנוגע לעמדות הטעינה המתאימות לרכבים מתוצרתם.

ההבדלים בין הדרישות האלה עשויות להשפיע על עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, מכיוון שחלקם דורשים שימוש בכבלים חשמליים יקרים יותר או ברכיבים מיוחדים.

דרישות אסתטיות

עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף צפויה להיות מושפעת מאוד על פי הדרישות האסתטיות של שאר הדיירים.

בשורה התחתונה, התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי דורשת פריסה של כבלים חשמליים והתקנות שונות. יש דיירים שיסכימו שהכבלים החשמליים יעברו בתוך תעלות פלסטיק רגילות.

לעומת זאת, יש דיירים שידרשו התקנה יותר אסתטית, שכוללת חציבות והטמנת הכבלים החשמליים. במקרה כזה, עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף צפויה להיות יקרה יותר.

כפי שכבר הבנת מהמאמר הזה עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף היא דבר משתנה שתלוי בגורמים שונים.

לכן, אנחנו ממליצים לכל אחד ואחת שרוצים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי לשוחח עם המומחים של ElectroPark. המתקינים שלנו נהנים מניסיון רב בהתקנות של עמדות טעינה בבתים משותפים, בבתים פרטיים ובמסגרות נוספות.

כמו כן, אנחנו מעניקים ליווי וייעוץ לפני התקנה כזאת, כדי למנוע מראש טענות של שכנים שעלולות לעכב ואפילו למנוע את ההתקנה.

אנחנו מאמינים שעדיף לגשת להתקנות כאלה בשקיפות מלאה מול השכנים. יצא לנו להיתקל בלא מעט שכנים שהביעו התנגדות בתחילת הדרך, אך לאחר שיחה קצרה הם היו מעוניינים בהתקנת תשתיות לכל דיירי הבניין.

לכל שאלה ובירור על עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, אנחנו כאן בשבילך. ניתן להתקשר אלינו למספר הטלפון שמופיע בראש האתר או להשאיר פרטים בטופס כאן בכתבה הזאת.

לתיאום התקנה:

לתיאום התקנה: